MacGeek

Nu är jag äntligen på rätt väg. 2 veckor nu utan att ta till drickan. Idag var det riktigt jobbigt då det blev problem med olika saker men fick börja bryta ner problemen och se om jag kunde göra mer utan att behöva "lugna" mig. OCH det gick. SÅ SJUKT stolt över mig själv. Läser här inne varje dag och tack alla för ni delar med er. tillsammans klarar vi detta

MacGeek

Tack så hemskt mycket. Natten till idag var hemsk. Drömde om alkohol flera gånger i mardrömsformat. Vaknade kallsvettig men ser det som ett steg i rätt riktning

Jo visst drömmer man hemska drömmar ibland..Alkoholen gör ju så både sömn och sinnen blir påverkade negativt..En dag i taget så går det bra ska du se..???

Du ska få ett välkomstpaket av mig, en massa tips på ljudböcker och poddar som har hjälpt mig igenom snart 11 nyktra månader.

⭐️ ”Skål ta mig fan” av Torbjörn Åberg.
⭐️ ”Och jag som var så rolig att dricka vin med” av Rebecka Åhlund.
⭐️ ”Så som jag minns det” av Mikael Persbrandt.
⭐️ ”Mrs D Is Doing Without” av Lotta Dann.
⭐️ ”This Naked Mind” av Annie Grace.
⭐️ ”The Alcohol Experiment” av Annie Grace.
⭐️ ”The Stop Drinking Expert - Alcohol Lied To Me” av Craig Beck.
⭐️ ”I Can Stop You Drinking” av Craig Beck.

⭐️ Alkispodden
⭐️ Beroendepodden
⭐️ 2 fyllon och 1 sanning
⭐️ Närvaropodden

Det här är böcker och poddar som jag kan rekommendera. Ljudböckerna av Åberg, Grace och Beck använder jag som insomningsljudböcker. Jag ställer sleep-timern på 30 min och lyssnar varje kväll innan jag somnar. Det har jag gjort i snart elva månader, och det är en perfekt daglig repetition!

På youtube rekommenderar jag Craig Beck och Sober Leon.

Fakta, fakta, fakta och sen repetera, repetera, repetera. Jag kallar det faktametoden och det går ut på att hjärntvätta sig med nyktra argument. Sakta men säkert påverkar man sitt undermedvetna.

Vårt medvetna jag är en klenis jämfört med vårt undermedvetna jag. I vårt undermedvetna bor alla våra värderingar och föreställningar om världen. Där bor våra vanor och ovanor, och där sitter ryggmärgsreflexen. Det är ett hårt jobb att påverka vårt undermedvetna, men det går. Tack vare faktametoden känner jag idag att jag inte vill dricka alkohol. Jag slipper dricka alkohol, och det känner jag mig så nöjd med ?

Kram ?