Guffe

Hej! Har nu varit nykter i 16 dagar, går på aa och tycker det funkar bra. Dock har jag de senaste tre dagarna vaknat med huvudvärken från helvetet, värre än någonsin när jag drack. Är också så satans trött hela tiden. Och med det kommer hopplösheten. Är detta symptom på att kroppen läker eller borde jag söka läkare? Någon som känner igen sig eller har erfarenhet?
Tack!

Har läst många trådar härinne där just huvudvärk och trötthet är tufft första veckorna. Och håglösheten tror jag har med det psykiska beroendet att göra, man vill på något sätt få det till att allt är så deppigt att man har anledning att dricka. Men det går också över, särskilt när man börjar se igenom sitt eget beroendebeteende samt börjar känna hur otroligt skönt det är att vara nykter. Med tiden fick jag mer energi, mindre ångest, mer livsglädje, det är värt att kämpa för. Styrka till dig!

Alkoholen strular till det för dina må-bra-hormoner, och det tar tid innan den balansen återställs. Jag tycker att huvudvärk, trötthet och nedstämdhet är typiska abstinenssymtom som hänger med i flera veckor. Det är alkoholdjävulen inuti din skalle som vill säga åt dig: ”Blir det inte bättre än så här så kan det väl kvitta, eller?”

Låt dig inte luras! Du kommer att må bra vissa dagar och sämre andra dagar, men med tiden blir de bra dagarna fler och fler. Håll i, håll ut.

Kram ?