bittemia

Behöver stöttning i att sluta dricka. Har jag börjat kan jag inte sluta. Dricker 1 till 2 gånger per vecka. Aldrig när jag jobbar-
Äter mediciner som man inte ska kombinera med alkohol. Har försökt sluta själv en längre tid utan att lyckas

Hur gjorde ni

Hej och vad bra att du tar stöd här! En bra början! Jag försökte själv ett antal gånger sedan tog jag hjälp av min familjeläkare. Äter medicin som stöd men gör jobbet själv så att säga. Vill gärna ha annan samtalshjälp men inte hittat något. Efter snart 5 vita månader har jag kommit på hur mycket stöd jag kan få härinne. Det kommer jag att använda mig av fortsättningsvis.

bittemia

Tänker att jag ska gå in här och läsa varje dag efter jobbet för att få stöd och motivation.
och varje lördag och söndag på morgonen.
Tar väldigt gärna råd. Behöver all hjälp jag kan få . Skäms för att jag inte kan klara detta själv.

Jag skämdes också för att jag inte fixade det själv. Nu inser jag att det handlar om betydligt starkare krafter än bara vilja. Vi hjälps åt!

Absolut inget att skämmas över att vi behöver stöd. Det är definitivt en lömsk sjukdom att dricka för mycket. Stöd behövs och är som medicin.

Läs på om hjärnan och beroende. Motivera dig själv genom att tänka på alla fördelar med att inte dricka. Kom ihåg det du faktiskt inte är så stolt över också. Tänk igenom vilka triggers du har och undvik de situationerna om det går. Och tala om för de närmaste hur du mår och att du vill sluta dricka. Eller slutat dricka.

Kram o heja dig!!???

bittemia

Känns bra att läsa att så många finns därute som delar med sig av sina erfarenheter. Tack för det.

när jag börjat dricka. Jobbigt läge och tyvärr är vi många som har det på samma sätt. Jag tycker du har fått jättebra råd av VaknaVacker! Själv kom jag till en punkt där jag kände att drickandet bara MÅSTE ta slut. Då gick jag med här och tog också kontakt med beroendeklinik. Har berättat för ett fåtal nära vänner bara. Det räcker för mig.

Kram!

bittemia

det är bara en person som vet hur jag har det. Jag tar en dag i taget. Så länge jag inte tar första glaset går det bra. Igår gick jag en långpromenad efter jobbet, ringde en vän och pratade om allt möjligt, Det kändes bra. Tänker att jag ska vara stark idag, Jag har en positiv känsla i kroppen, Ha en fin dag alla som kämpar,
Kram!

Jag gör som du, tar en dag i taget. Ibland går det lättare ibland inte.....Vi får ta stöd härinne, vi som inte berättar därute.....