När polletten faller

Jag har ingen aning om detta faller under rubriken, faktum är att jag inte längre bryr mig. Det är märkligt hur man läser om diverse sjukdomar. Hur den ena kräver insikt, medans den andra kräver noll insikt. Min insikt är att jag är jag lider av en narcissistist personlighetsstörning blandat med borderline. De senaste dagarna har jag blivit mer och mer säker. Ursäkta eventuellt dålig skrivstil, jag är 60cl captain Morgan in. Jag dricker just nu för att det är mitt enda sätt att komma ur sängen på morgonen. Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig eller vad jag ska göra. Jag funderar på att hänga mig. Spriten hjälper inte trots nästan en hel flaska. Jag är fast! Jag vill inte dö, men vill inte leva. Så jag lever i fyllan. Vad kan jag göra?

Profile picture for user Tofu

Välkommen hit! Depression och alkohol går som hand i handsken. Ångest och nedstämdhet är väldigt väldigt vanligt... Slutar du med alkoholen kommer du känna skillnaden.

Det gäller att bestämma sig och sedan sätta stopp. Ut med alkoholen och in med aktivitet för att avleda alkoholdjävulen när den viskar till dig.

I början gäller det att bromsa hjärnan när begäret sätter igång. Snart kommer du märka positiva saker som bättre hy, bättre sömn, avtagande ångest mm. Befrielsekänslan är en härlig belöning när du startat resan.

Sedan gäller det att reda ut varför man hamnat där man hamnat så man kan hitta nya vägar frammåt. Var nyfiken på dig själv snarare än dömmande så du lär dig vad som gått på tok och kan justera till det bättre för dig. Skam är en jobbig känsla. Tjonga till den för den har inget här att göra. Istället bättre att lära sig varifrån den kommer så du kan låsa upp dig själv och hitta nya bättre vägar för ditt mående frammåt 🥰.

Här är du bland vänner så fortsätt att skriva så ska du se att resan tar dig till ett nytt spännande liv som är värt att kämpa för och leva! 🤗

Profile picture for user FinaLisa

Hej Captainjonas💚
Det låter verkligen som du är i en riktig depression. Du har farligt mörka tankar...
Jag tycker du borde kontakta psykvården eller be Alkohol hjälpen om råd. Snälla, gör det!
Kram 🧡🌷🧡