Inatt ska jag dö, jag är lugn och samlad, jag tror min man och dotter kommer vara ledsna till en början men sen blir allt bättre. Vill bara säga att ni alla varit ett fint stöd! TACK och lycka till. Hejdå ❤️

Fina Sassenach! 💗

Hoppas verkligen att det var en akut känsla av total uppgivenhet som fick dig att känna så i natt. Önskar innerligt det och att du finns kvar här.

Ibland hamnar vi i den situationen att vi behöver professionell hjälp. Om jag inte minns fel, jobbar du själv med sådan. Hamnar du inte rätt på en gång, sök vidare. Någonstans finns hjälpen.

------

Några telefonnummer. Ring nu, lova det:

112
Om du eller någon annan är i en akut nödsituation, om du till exempel har allvarliga planer på att ta ditt liv, så ska du genast ringa telefonnummer 112 eller åka in till en psykiatrisk akutmottagning. Om du till exempel har en tal- eller hörselskada, så kan du klicka och läsa mer om hur du ska göra här.

Självmordslinjen
Till Minds Självmordslinjen kan du ringa när du har tankar på att ta ditt liv. Även anhöriga kan ringa. Telefonnumret är 90 101. Du är alltid anonym. Självmordslinjen drivs av föreningen Mind som har utbildat volontärer att prata med. Det går att ringa alla dagar kl 06.00 – 24.00. Du kan även chatta eller mejla, läs mer här.

Jourhavande medmänniska
Jourhavande medmänniska har öppet mellan kl 21-06 och har telefonnummer 08-702 16 80. Jourhavande medmänniska är en ideell förening som bedriver jourtelefonverksamhet för alla människor som önskar någon att tala med. Föreningen är politiskt och religiöst obunden. Tystnadsplikt gäller för alla joursamtal. Här kan du läsa mer om Jourhavande medmänniska.

-----

Hur hopplöst det än känns nu, brukar det till slut vända och bli åtminstone lite bättre. Till slut kan det bli riktigt bra.

Tänker på dig! 💗 Kramar i massor

Li-Lo

Tack för era hjälpsamma kommentarer. Det är tufft att läsa om hur svårt det är för en medmänniska.

Vi skriver detta för att ni ska veta att vi i admi uppmärksammat inlägget och gör vad vi kan.

Vänligen
Li-Lo
Alkoholhjälpen

Hej. Jag är fortfarande väldigt suicidal men de helt fantastiska admins och ni som minns mig gör det värt att kämpa. Jag är ju också en mamma. Admin har tagit tag i allt och ska försöka hjälpa mig. Beroendecentrums öppenvård i Malmö är fantastisk, med oerhört bra personal - problemet är ju dock att jag jobbar där. Men jag lever, en jävla timme i taget. Tack alla, ni är otroliga ❤️

@Sassenach Åh tack och lov att du lever❤️ Har inte stött på dig tidigare. Blev så otroligt orolig😰Jag känner dig inte men du behövs i livet...du behövs...din dotter och din man...behöver dig❤️
Förstår att det är svårt att få professionell stöd av sin arbetsplats...men du vet att det finns bra personal där och de känner dig ...och just nu är du viktigast❤️

Kärlek och styrka t dig❤️ Skriv gärna hur det går om du orkar.

@Sassenach Åh vad lättad jag blev, och otroligt glad över att admin kan hjälpa dig på ett konkret sätt. Du behöver hjälp nu, det är det enda som spelar någon roll. Du kommer att må bättre. Nu är inte alltid. Den tanken kan hjälpa i stunden. En timme i taget 🙏🏻

Kram 🐘

@Sassenach vilken lättnad att du finns kvar ❤️ När man är som sjukast, tror man tyvärr att sin omgivning skulle må bättre om man inte fanns. Nu när du får hjälp och blir frisk, så kommer du förstå igen att så inte är fallet. Jag är så glad att du har fått hjälp 🙏🏻❤️
Många styrkekramar sländan 💕

Åååå så fint att du är här!
Det är huvudsaken just NU!
Ditt rop på hjälp har förhoppningsvis lett till just hjälp!
Jag önskar dig allt stöd nu för att du ska upp och hitta din styrka!
Den kommer! Tvivla inte!
Jag lovar!
Stanna här nu!!
Du är en kämpe!
🙏🏼💕

Skönt att du fått hjälp. Du är inte ensam med de här känslorna tror jag men jag är säker på att du behöver leva. Alkoholen har troligtvis en stor del i att du känner som du gör, så jag hoppas verkligen att du får hjälp med just den. Lycka till nu och det är starkt och viktigt att be om hjälp!