blackflamesmarch

Hej!

Jag är en kille på 35 år år som har levt med alkoholmissbruk 23 års tid plus drogmissbruk tidigare.

Efter att ha hamnat i bråk på fyllan i helgen och kaskadspytt upp allt dagen efter, skakandes som en jonkare på användning och sån ångest så bestämde jag mig där och då att nu får det vara nog. Detta är inte roligt längre i huvudtaget.

Jag har försökt intala mig själv på alla sätt som det går att dricka "normalt"
Det kanske går ett tag men så är man där i gen med tomma vinboxar, tomma spritflaskor. Man dricker allt man kommer över.

Det är ett sånt sjukt ovärdigt liv så nu kastar jag in handduken.

Välkommen
Skönt att ge upp när man kämpat länge. Skriv och läs mycket här! I Förändra sitt drickande finns fler som är i precis din situation. Här i Det vidare livet har vi ofta hittat ett vidare liv utan alkoholen men det går hur bra som helst att gå emellan eller ha en fot i varje. Så skönt att du har bestämt dig!

Välkommen hit! Förr eller senare får man nog. Förhoppningsvis. Får man inte nog och slutar dricka så slutar det med döden. Så skoningslös är alkoholismen, det blir stegvis värre och värre ända in i döden. Min pappa dog med söndertrasad lever vid 61 års ålder. Jag fyller 52 år i höst och vägrar numer att traska i hans fotspår. Min app Nomo visar 462 nyktra dagar idag, tjoho!

Kram 🐘

Hej! Det låter som om du har kommit till den punkten då man inser att det är lönlöst att försöka dricka måttligt. Känns så väl igen, själv kämpade jag i åratal med att försöka begränsa mitt drickande. Det funkade som du skriver någon månad eller två, men sedan var jag tillbaka på ruta 1. Om och om igen.Det värsta var att med åren blev det mer och mer alkohol trots alla kämpiga försök att minska. Till slut kastade jag in handduken och fick nog. Hade jag inte gjort det så hade alkoholen tagit livet av mig. Det är jag helt säker på.

Nu tycker jag att det är enbart skönt att slippa dricka. Saknar inte alkohol för fem öre. Bara den saken att slippa att tänka på att försöka begränsa sig är värt allt. Att det sedan är tonvis med andra fördelar fick jag som bonus.

Att läsa och skriva mycket här räckte för mig. Annars finns ju antabus tex, som funkar väldigt bra för en del. Ta all hjälp du kan få. Det går,och du kan blir fri från skiten. Bara du vill, och verkställer ett beslut om att inte ta det första glaset.

Lycka till! 💪