I december 2014 hamnade jag och mina kompisar på en sedvanlig efterfest i en kompis lägenhet. Jag betedde mig illa och jag blev utslängd. Planen var att jag skulle övernatta i lägenheten för jag hade tagit bilen dit tidigare på dagen. Klockan var för mycket så tågen hade slutat gå och jag förtvivlande, gråtandes såg det som enda alternativ att sova i bilen. Jag har alltid en filt liggande i bilen så jag tog fram den och försökte somna i baksätet. Den här natten var det ca -15° och jag låg bara och huttrade tills jag som sista utväg satte mej i förarsätet och körde hem. Resan gick (som tur var) bra och jag backade bilen på rätt plats i garaget när jag kom hem innan jag gick och sov ruset av mej. Redan dagen efter kom samvetet ifatt och jag började tänka "OM" och att det "KUNDE" gått illa. Jag hamnade i en kris och lovade mej själv att jag aldrig någonsin skulle sätta mej i en liknade situation igen och att möjligheten att det skulle kunna upprepas helt skulle elimineras. Jag sa upp kontakten med de "kompisarna" och har varit helt nykter sen dess. Men jag mår dåligt och plågas något enormt av ångern och jag lägger stor skuld på mej själv. Jag vill kunna förlåta mej och kunna gå vidare men en sådan handling är oförlåtlig för mej.

Se det som en väckarklocka. Kan du göra något åt historien? Bara framtiden kan du påverka. Var inte så hård mot dig själv utan glöm detta nu.

Och om en vän gjort detsamma som du gjorde - vad hade du sagt/gjort då?

Tror det är ett steg i att förlåta dig själv är att skriva och berätta härinne. Man tar världens sämsta beslut när man är full faktiskt. Ingen riktig ursäkt men det är tyvärr så.
Vad har du gjort då? Jo, du har tagit tag i problemet, slutat dricka. Du har gjort allt du kan för att förändra på ett väldigt imponerande sätt. Historien kan du inte ändra. Hade det varit oförlåtligt om en vän kom och berättade för dig att detta hänt? Det är verkligen dags att förlåta dig själv. Har du berättat för någon? Det behöver komma ut tror jag.