Mitt nya liv fortsätter!

Profile picture for user majsan_nu

Så långt verkar det ju funka...
Undrar om ni kan se att jag har två trådar nu o hur ni ser det?
Jag vill ju ha det som många andra - att den gamla tråden också står vid mitt namn. Är inte riktigt säker på hur det funkar? Det visar sig väl så småning om!
Återkommer senare med all skriva om den här dagen...

Profile picture for user Li-Lo

Hej Majsan_nu.

Du syns, klart och skinande även i denna del av forumet, och det är så glädjande att se dig ta steget hit. Vilket halvår du haft, skapat, vilken skillnad! Ser fram emot att följa din vidare resa, ditt vidare liv.

Allt gott
Li-Lo
Alkoholhjälpen

@Li-Lo Tack snälla Li-Lo! Har funderat så länge på att byta men det har känts så pirrigt... Nu känns det bättre, att jag äntligen kom till skott som man säger!
🤗👍🤔

Profile picture for user majken_r

@majsan_nu Men hej! Och grattis till steget du tagit till det vidare livet🤩 Ser denna tråden, och din gamla, under ”Senaste kommentarerna”. Jag brukar nästan alltid läsa under just ”Senaste” och sällan gå in under ”min” grupp.

@majken_r
Tack, det är lite läskigt att byta men jag tror det var läge för ett byte... Hoppas det blir fler från oss som har hängt i "sluta gruppen" som kommer hit när ni känner att det är dags 🥰
Men jag säger som du - mest går man in på "senaste". Men lite av mitt hjärta är ju kvar i min/vår gamla grupp!
Kram 🤗

@majken_r
Så fort jag är riktigt säker på att vara i min nya grupp så ska jag be admin. att låsa, inte ta bort, min gamla tråd. Så kan man göra har jag lärt mig nu 👍
Nu väntar jag bara på att kanske fler från "sluta gruppen" ska komma hit också!
Kram på er alla 🤗

Profile picture for user Torn

@majsan_nu Varmt välkommen till det vidare livet! 🤗 Det har varit lite mindre aktivitet här den senaste tiden, men det går i vågor har jag märkt. Dina kompisar har redan hittat dig här ser jag, så det blir jättebra! Nu kan du skörda frukten av ditt suveräna förändringsjobb och njuta av alla fördelar som nykterheten bär med sig. Nykterhetsjobbet fortsätter, men den akuta fasen är över. Friheten och lugnet infinner sig. Kram! 🤗

Profile picture for user Se klart

Välkommen hit! Åh det är stort att byta kollektiv 🥳 Precis som torn skriver är det ovanligt lugnt här just nu, men det vidare livet är också lite lugnare.
Vi är många som hängt här länge, du är så välkommen! Kram 💕

@Se klart Tack för välkomnande 🥰
Känns spännande, det ändrar lite synen på mig själv... Jag går vidare men alla mina vänner finns ju kvar här i grupperna!!! Det känns bra 👍
😒 Kram

Profile picture for user Sattva

@majsan_nu Då välkomnar även jag dig hit! Ja, lite mindre aktivitet här på denna sidan just nu. Men i perioder är här fullt ös! Och om några månader flyttar säkert flera från "förändra" sidan över hit! Det är härligt att ta det steget, då har man på något sätt markerat för sig själv o andra att alkohol inte är en del i ens liv längre.

@Sattva
Tack för välkomnande, det känns spännande o lite märkligt!
Stort steg framåt för mig men jag hänger ju kvar i allt det "gamla" också.
Nu får jag väl kolla runt här lite, har ju mest läst inläggen på "senaste inlägg" + när nån av er skrivit i min tråd !
Kram 🤗

Ny dag i min nya grupp! 190 a-fria dagar!
Nu finns jag "bara" i Det vidare livet, känns faktiskt lite konstigt o ovant men det blir bra 👍
De gamla dagarna syns inte så tydligt men summarum har jag ändå fått ihop 190 a-fria dagar 💪Firar med att gå till tandhygienisten 😫
Här hos mig är himlen blå, ser så kallt ut men solen kommer att värma upp...
Nu hoppas jag bara att ni inte glömmer bort mig när jag inte syns i min gamla grupp... Kommer ju förstås att fortsätta skriva o kommentera 🥰
🤗 Stora kramen från mig till er alla!

Profile picture for user Argbiggan

@majsan_nu 190 dagar!! Du gör det så bra 💐
Var inte orolig för att bli bortglömd, du har bara bytt rum, inte lämnat byggnaden. Vi är många som kommer fortsätta hejja på dig 🌸💕

@Argbiggan Tack, då känner jag mig lite lugnare!
Min dag har annars mest handlat om bytet av grupp... Bara ni hittar mig så blir det bra, kanske nån mer kommer efter så småningom 🥰
Nu säger jag godnatt o hoppas vi får sova gott 🤗

God morgon världen & mina forumvänner 🥰
Känner mig ganska utsövd o fri från a-sugna tankar.
Mitt besök hos tandhygienisten igår resulterade i ett tandläkarbesök idag - så det är väl dagens aktivitet 😫
Hoppas du/ni alla har något roligare att göra...
Nu ska jag skrolla runt här en stund, dricka klart mitt kaffe o försöka göra något annat än att tänka på tandläkarbesöket!
🤗 Ha en fin dag o kram från mig

Profile picture for user vår2022

@majsan_nu Go kväll och grattis till 191 dagar!🥳🥳🥳. Superbra! Hoppas det gick bra och smärtfritt hos tandläkaren, nu är det ju i alla fall över. Brukar tänka så när jag ska gå dit, att om en timme är det över!

Ha en fin kväll🌷💕

Hej alla forumvänner 🥰
Ny dag o solen skiner, många plusgrader här hos oss.
Sover fortfarande inte så bra om nätterna men det ska väl bättra sig nån gång??? Känner mig rätt pigg iallafall.
De a-fria dagarna tickar på o jag tror faktiskt att suget kommer mer o mer sällan 👍
Kollar runt lite här på forumet o tänker att vi är så många som kämpar på 💪
Önskar er alla en fin dag som blir precis som ni/du önskar att den ska bli!
🤗 Stora styrkekramen till er alla!

ps @vår2022 tyvärr var det inte sista tandläkarbesöket men det är ett par veckor till nästa 😫

Ny dag o nya utmaningar 🥰
Här har inte hänt så mycket, kaffe o frukostmacka.
Nu ska vi snart ge oss iväg på resa till sambons barn o barnbarn. Solen skiner o allt känns ganska ok 👍
🤗 Ha en fin dag mina forumvänner!

Hemma igen efter en intensiv dag! Träffat många jag inte sett på länge, kul, mysigt o på alla sätt en positiv dag 🥰
Även om det också blev en del funderingar om läget i världen o mindre roliga händelser i våra olika delar av familjen...
Hemma igen o skrollar runt här, så många inlägg o så många jag vill skriva till... Måste pusta ut innan jag ens kan tänka på att kommentera!
🤗 Kram till er alla skickar jag i alla fall!
Så det här inlägget blir till er alla....
🤗 En kram till er alla från mig!

God morgon forumvänner o resten av världen 🥰
Sovit hela natten, så skönt - känner mig utsövd o pigg! Om det bara kunde få fortsätta så i åtminstone några nätter skulle jag nog bli som en ny människa!
Sömnen gör jättemycket för ens mående, det är väl alla överens om men inte lätt att göra något åt när det inte vill sig... Aktiva dagar är ju ett tips, att vara utomhus i friska luften o att försöka undvika grubblerierna just när en ska sova är också tips jag försöker tänka på!
Nu är det en ny dag - a-fri för min del - ska fundera lite på vad den ska innehålla, just nu ganska tomt i almanackan...
🤗 Kram på er alla från mig

Profile picture for user majken_r

@majsan_nu Vad skönt att du fått sova bra! Det är verkligen stor skillnad. Har också sovit gott. Hoppas du har sol hos dig, jag ska ta mig en lång promenad till jobbet idag har jag bestämt. Tanka ljus och harmoni. Kram🌸

@majken_r Ja, sömnen är jätteviktig, har haft krångel med den sen jag blev a-fri 😫
Skönt att du sovit bra, kanske du brukar göra det?
Jag har googlat o hittat en bra sida med mind set övningar, ska skriva om det lite senare, kanske kan hjälpa mig att sova bättre! Fick tips här på forumet 👍
🤗 Kram

@majsan_nu Skönt att få sova en hel natt. Min har stökat lite senaste nätterna, för mycket tankar som far. Förutom att träna, promenad och mindfulness har jag provat att spela ”tetris” i sängen innan jag ska sova. Man måste försöka få ut rutor i rad och det krävs lite tankearbete och fokus på detta. Det har gjort mig trött och jag har sovit bättre😁.

Ha en fin dag i solen, här skiner den i alla fall🌞🌷💕

@vår2022
Sömnen är ju så viktig, superjobbigt när det krånglar - händer för ofta för mig 😫
Har kollat in några sidor med mindfulnes o yoga övningar, flera har faktiskt en del gratisövningar 👍
Jag börjar där o testar, har gjort ett par stycken o kommer att fortsätta med det!
Tetris ska jag också kolla in - tack för tipset 👍
Här skiner solen också men vi ska åka o veckohandla så småningom!
Ha en fin dag 🤗

Profile picture for user Varafrisk

@majsan_nu

Jag tror inte jag har skrivit i din tråd sedan du flyttade till "Det vidare livet" . Jag ville gratulera dig till alla dina nyktra dagar och att du har tagit steget hit. Så strongt och modigt gjort! Om jag har förstått dig rätt så är det lite tufft privat emellanåt eller blandar jag ihop det med någon nu?? Hur som helst då krävs det lite mer för att kunna få nyktra dagar samtidigt som man vet att dessa dagar behövs.

Tack för att du tittar in hos mig emellanåt, det värmer!

Allt gott till dig!

Kram:)

@Varafrisk Hej, så glad jag blev när jag såg att du tittar in hos mig 🥰
Jag bytte över hit för ett tag sen, har ju många a-fria dagar o vill väl på något sätt markera det...
Men vi hittar ju runt i de olika grupperna o läser ofta på senaste inlägg 👍
Har inte hittat så många i den här gruppen som jag inte redan haft kontakt med... Kanske kommer fler över hit vartefter?
Hoppas att du tittar in fler gånger o att du snart får må lite bättre 🥰
🤗 Stora kramen från mig till dig!

@majken_r God morgon!
Jo, jag har sovit hela natten, inte vaknat en enda gång vad jag kan minnas i alla fall... Hoppas du också sovit gott - det är värt så mycket 👍
Har en del att fixa med så nu ska det bli frukost till att börja med...
🤗 Kram till dig o alla forumvänner

Denna dag pinnar på... Fixat två ärenden på förmiddagen, post till anhörig o lämnat in kläder till insamling.
Nu på eftermiddagen har jag haft ett jättefint samtal med en kontaktperson som är jätteviktig för mig 🥰
Efter som min vårdcentral är ganska kass på allt som inte är akut så är det så fint att ha en person som är bra på att lyssna o peppa mig i det jag gör o tänker 💪
Känns superbra o stärkande 👍
Ha en fin eftermiddag/kväll 🤗

@majsan_nu Härligt! Ett väldigt positivt inlägg!🤗 Du ser ut att må riktigt bra nu. Det händer en del allteftersom nykterheten tickar på. Konstigt att det ska behöva ta så lång tid att bli riktigt van vid att inte dricka.😅

Kram

@majsan_nu Åh, vad skönt att du fick en hel natts sömn och en sådan bra och givande dag på flera sätt. Vad fint att du har kontaktpersonen som du kan samtala med och få bekräftelse av, det mår man bra av🥰.

Ha en skön kväll med te och ostmacka😁🌷💕

@vår2022 Tack 🥰
Sömnen är så viktig - fler såna nätter önskar jag!
Och min kontaktperson är jätteviktig i mitt liv - så glad över henne 👍
Önskar dig en skön kväll också, te o ostmacka kan jag varmt rekommendera! 🤗 Kram

Hej alla forumvänner!
Jag har en fråga jag funderar jättemycket på o googlar runt... Val av vårdcentral, jag är inte nöjd med min 😫 Hur har ni gjort, är det vanligt att byta? Hur tolkar man alla hemsidor? Ska en räkna med att de framställer sig bättre än dom är? Känns ju jobbigt om en måste göra ena bytet efter det andra!
Tar jättegärna emot tips o tankar!
🤗 Kram o skriv o berätta!

Profile picture for user Sattva

@majsan_nu Ganska vanligt med byte av VC här där jag bor. Beror oftast på att man inte får tider till läkare. Eller känner sig fel bemött.
VC vill ju ha många pat, så med all sannolikhet framställer de sig bättre än de är. Och de vill ju helst inte förlora en pat, så de brukar skärpa sig vid klagomål. Till en viss gräns. Är pat "jobbigare" än vad pengarna den drar in till VC är värt, brukar de inte säga så mycket vid byte...

God morgon forumvänner o resten av världen!
Jag har sovit bra ännu en natt - kors i taket - har det blivit en vana tro? Känns i alla fall så bra!
Läser runt lite här på forumet, inte hunnit med att kommentera än, börjar med ett eget inlägg o önskar er alla en fin dag som blir precis som du/ni vill att den ska bli!
🤗 En morgonkram från mig!

@Sattva
Det du skriver är stämmer med min upplevelse, dom tycker att jag är besvärlig o jag önskar få den hjälp som jag tänker att jag behöver... Kommer nog att vara "modig" o göra slag i saken! Har två alternativ o i värsta fall blir det väl två byten! Men egentligen tycker jag att det är ett konstigt system ... Det är ju heller inte likvärdigt "utbud" på de olika vårdcentralerna... Man ska nog vara frisk för att vara sjuk är ett uttryck jag har hört...
🤗 Kram

@vår2022 Önskar dig detsamma 🥰
Ja, sömnen är så jätteviktig för mig - vet inte om jag är ovanlig men för mig är dagen ganska förstörd när jag sovit dåligt!
🤗 Önskar er alla en fin dag!

Profile picture for user Friluftstok

@majsan_nu men hej! Jag har helt missat att du startat ny tråd och flyttat hit. Wow, vilken grej! Hatten av för dig 🎩 Så bra jobbat!
Scrollade upp lite och såg att ni diskuterade byte av vårdcentral. Jag bytte i vintras och det gick väldigt smidigt. Dock ska jag tillägga att jag inte regelbundet går till läkare. Anledningen att jag bytte var för att min sons kompis pappa är läkare på den gamla och jag vill inte hamna i en situation där jag eventuellt får honom som läkare. Valde den nya utifrån rekommendation av vän samt geografiskt läge och var mycket nöjd över både läkarbesök när jag trodde min lever var kaputt samt vaccination. Är spruträdd vilket dom tog på stort allvar. Hoppas du får en bra helg! 🌷

@Friluftstok Hej!
Ja, jag bytte grupp för en tid sen. Så bra att du hittat mig, kanske inte gjorde på det bästa sättet??? Men du hittade ju mig i alla fall 🥰
Har skickat in om byte av vårdcentral idag men inte kunnat se det ännu. Hoppas det ska bli bättre, kände mig inte så nöjd med den jag haft en lång tid...
Om det inte funkar har jag ännu ett alternativ...
Så bra att du är nöjd med ditt byte 👍
Får väl återkomma när det hänt något för min del...
🤗 Stora kramen från mig till dig!

@majsan_nu
God morgon forumvänner 🥰
Ny dag o solen skiner, det ska bli varmt idag! Jag traskar vidare på den a-fria vägen o det känns helt ok!
Fått kontakt med min nya vårdcentral o det känns superbra -hoppas det blir en förbättring, så viktigt för mig som nyttjar vården en hel del!
Läser runt här på forumet o kommenterar lite men läser mer än jag skriver... Så lärorikt o tröstande trots att jag har många a-fria dagar så dröjer det nog länge innan jag känner mig klar. Har iallafall mycket mer ork att ta tag i sånt jag behöver/vill/måste göra! Känns superbra o tiden räcker till så mycket mer 👍
Önskar er alla en fin dag o kram till er alla 🤗

7 månader! Ny dag i mitt a-fria liv!
Så här är det att när mars tar slut har jag varit a-fri i 7 månader - trodde jag väl aldrig när jag startade min tråd o min resa! Det har varit både upp o ner men nu är det mest andra bekymmer/glädjeämnen som upptar min tid...
Tror ändå att a-friheten hjälper mig jättemycket o både kropp o själ mår så mycket bättre 👍
Är fortfarande inne mycket här o tar del av er andras glädjeämnen o bekymmer! Lite olika hur mycket jag kommenterar men försöker vara aktiv o skriva lite emellanåt!
Nu blev det här ett inlägg som bara handlar om mig själv o min resa! Får återkomma med kommentarer till er andra 🥰
Stora kramen till er alla från mig 🤗

Profile picture for user Varafrisk

@majsan_nu Sju månader…så stort! Så himla fantastiskt! Jag som inte kommit så långt på min resa är så imponerad av er som lägger dagar till veckor och till månader…och så småningom år. Det krävs mycket målmedvetenhet och styrka för att komma vidare…💪🏻🏅

Önskar dig en fin onsdag🥰kram

God morgon världen och mina forumvänner 🥰
Ny dag som jag brukar skriva - gör dagens inlägg nu - så är det klart o jag kan läsa o kommentera hos er istället! Min dag idag är inte så inplanerad, solen skiner o himlen är blå, tror inte jag har så många "måsten" som ska utföras...
Ganska skönt med en sån dag, oftast är det en del telefonsamtal o kontakter som ska ske. A-fritt förstås, så är det hos mig en dag i taget har ju blivit många med tiden. Fortsätter så med tanken ",tills vidare" för att slippa skriva "för alltid" - Oj, nu skrev jag visst det ändå...
Tack @Varafrisk för dina fina ord!
🥰 Ha en fin dag alla forumvänner!

@Argbiggan Tack för Grattis! Det känns stort o jag kan tänka på mycket annat som är i mitt liv...
Sömnen är väl sisådär, har sovit några hela nätter nu. Det gör jättestor skillnad på mitt mående👍
Hur går det för dig just nu?
🥰 Kram

@Varafrisk Hej, har kanske missat att svara på din kommentar? Ber om ursäkt i såfall o tackar så mycket nu!
Ja, dagarna pinnar på o jag önskar dig en fin fortsättning på dagen!
🤗 Kram

@majsan_nu
Superduper grattis till 7 månader!🥳💐🌟 Du gör ett fantastiskt bra jobb! Sliter på och kämpar på olika plan i ditt liv.

Ha det så gott och kramar🌷🥰

@vår2022 Tack snälla!
Ja, det är många frågor o tankar som snurrar när det a-fria inte tar upp all min uppmärksamhet...
Får väl skriva lite mer om det vartefter...
Det går bra för dig också eller hur?
🥰 Kramar!

@majsan_nu Vad gäller nykterheten går det bara bra. Lite annat i livet som skaver i en nära relation. Lite kämpigt med jobbsökandet och väntandet på svar. Men så är ju livet och jag är i alla fall nykter och kan hantera allt så mycket bättre då. Träning och promenader håller igång måbra hormonerna😄💕

@Torn Tack snälla för ditt Grattis!
Du är en av mina förebilder här i forumet - en "gammelgamling" skrev jag i något annat inlägg - nu när jag själv börjar känna mig som en gamling 😀
🥰 Kram

Hej alla forumvänner 😀
Ännu en a-fri dag har jag väl skrivit ganska många gånger vid det här laget...
Men det är ju så det är här hos mig, kämpigt emellanåt o lite lättare ibland. Försöker ändå hänga med här, läser o kommenterar lite här o där 👍
Spännande med allas våra historier och resor i det mer eller mindre a-fria livet.
Har ju samlat på mig ganska många a-fria dagar nu - men det är mycket kvar innan det känns säkert... Om det nånsin kommer att göra det?
Just nu känns det helt ok iallafall o jag önskar er alla en fin fortsättning på den här dagen!
🥰 Stora kramen till er alla från mig

Profile picture for user Se klart

Hej,
På forumet är det odelat positivt att vara en gamling - och allt som kommer därefter 💕
Så bra jobbat med 7 månader. Och att du redan är här. När jag bytte till denna del så döpte jag min tråd till Nykter livet ut. Minns dock inte hur lång tid det tog, men jag kände mig helt säker då- och varje dag därefter.
Tänk inte så mycket på om du skriver på ”rätt” sätt. Forumet blir ju vad VI gör det till- det är det som är så fint! Just nu lite lugnare än det varit, själv använder jag min tråd till att komma ihåg dagen, fördelarna med mitt ny-gamla liv. Och en stund för reflektion. Betyder jättemycket för mig. Kram i sena timmen till dig!

Profile picture for user Rehacer

@majsan_nu
Hej, nu har jag hittat dig! Jag är sällan inne här i den här gruppen så jag har inte sett din nya tråd!
Grattis till enormt många dagar! Du gör det så bra! Vet inte om vi någonsin går säkra men alla dessa nyktra dagar gör definitivt något med oss! 🧡
Ha en fin måndag! 🤗

@majsan_nu Jag tänker också på dig, och undrar vad som hände.❤️ Det känns inte som det är pga ett återfall som du slutade att skriva. Men om så skulle vara fallet, skriv här i alla fall. Du har inget att skämmas över. Det viktiga är att inte ge upp. 🤗

Profile picture for user Axianne

@majsan_nu
Jag har läst min egen tråd idag och när jag läste dina kommentarer kom på hur mycket jag saknar dig. Jag tog dig för givet kanske, eftersom jag inte var så bra på att svara. Men jag är dålig på att svara alla, inte bara dig. 😔 Du fanns alltid där med pepp och välmenande ord under min första tid på forumet. Jag har förstått att du bara försvann härifrån en dag och jag undrar hur du mår och hoppas att du kommer tillbaks till oss med ett litet livstecken oavsett var du befinner dig i livet. Du är så viktig och du behövs, men allra mest är du en person som vi tycker om, saknar och bryr oss om. All kärlek till dig om du kanske ibland ändå loggar in och läser men känner att du inte orkar eller vill kommentera. ❤️

Profile picture for user Andrahalvlek

Jag saknar också Majsan ❤️ Jag hoppas innerligt att hälsan tiger still. Om det inte är så, skriv ändå. Härinne finns inte plats för någon skam, härinne finns bara kärlek och omtanke ❤️

Kram 🐘