Och här sitter jag. Hela huset är rökskadat. Var så stark första två dagarna, så stark. Gubben söp till det om han nu inte redan var full när det brann (jag jobbade 9 mil bort). Men jag fixade och grejade, plockade av honom alla öl bland annat. Fan, han körde dessutom på fyllan till hotellet. Fixade vikarie på jobbet, akuthandlade sånt som behövs på hotellet. Grejade med djuren så allt är lugnt. Osv. Jobbade igår för allt måste ju faktiskt flyta på. Var så stark, fram tills nu.
Ölen jag plockade av honom ligger i min bil. Är så jävla sugen på att gå ut och dricka upp dom rakt av. Men som sagt, 1 år och 9 månader har jag varit nykter.
Åh! Ni tycker säkert jag är skitjobbig som ältar mitt sug och min förbannade gubbe (som jag älskar ). Men måste ventilera. Fan!!!

Mia-Pia

Både att vara nykter så länge och att du har tagit tag i allt som behövdes att göras när ert hus har brunnit :(
Klart att livet nu är betydligt tuffare! Det ni varit med om är ju hemskt!
Har ni vänner, familj att fråga om hjälp?
Helt klart är att du ska klappa dig på axeln och vara så stolt över dig själv! Inte att göra dig illa med att dricka!
Håll ut! Fråga om hjälp! Och en varm kram från mig!

Taesa

Försöker se det som så att oavsett om jag haft eller inte haft (har är väl mer korrekt) alkoholproblem hade jag kraschat just nu. Allt släppte nog när skaderegleraren och sanerinsfirman varit ute. Men jag är trött nu. Gör jämt såhär vid kriser, håller ihop och kraschar sen totalt. Och eftersom jag är alkis rent ut sagt blir min flyktväg spriten. Så nu får jag väl acceptera det, hålla ut och hålla emot. Har ingen jag kan prata med på ett ärligt sätt. Och rent allmänt känns det som att nu spelar det fan ingen roll, vill helst bara dö och om jag gör det genom att supa ihjäl mig så... Ja det kvittar liksom. Men jag kommer inte göra det, måste lita på mig själv här och min styrka, som jag tror finns där. Håll ut, andas. Ta två atarax och sova är väl planen. Har sovit fyra timmar totalt inatt och bara några timmar natten innan. Trötthet spelar stor roll och är farligt för mig.
Tack för svar.

PP

Hallo där!
Ja den här typen av situationer betyder ju en enormt förhöjd risk för en nykter alkoholist.
trötthet rädsla och stress. Verkar inte som någon blev skadad, det var ju en väldans tur!
Om du nu övervinner dina tankar på att fly in i alkoholen, kommer du enormt stärkt ur detta.
Jag önskar dig styrka och lycka till med allt

//PP

Taesa

Allt är under kontroll ☺ Gubben har börjat med antabus, korten ligger på bordet vilket är skönt. Jag har också petat i mig antabus, brukar göra det när livet svajjar, det är en trygghetsgrej för mig.
Stolt som fan att jag faktiskt fixar det här. Hoppas allt löser sig med gubben, känns som att nu är bollen i rullning och vi får se vart vi hamnar. Älskar honom, han är duktig och jag är så jävla stolt över honom också!
Ha det gott där ute!

Ja detta var ju inget roligt. Hoppas att allt löser sig på bästa sätt och att ni inte får vänta så länge på att det ska fixas.