Jag är en tjej på 26 år, som har två barn, varav den yngsta är 3 och ett halvt år gammal. Hon bor växelvis hos mig och sin pappa, så varannan vecka är jag utan henne.
Lever tillsammans med min sambo sen två år tillbaka ungefär.
Och har ett alkoholberoende.
Det är inte så att jag dricker när jag har henne. Absolut inte.
Det är snarare de veckor jag inte har henne som det blir alkohol. Kanske två gånger.
Har aldrig sett mig själv som en alkoholist riktigt, trots att jag gått en behandling och på AA möten, så kunde jag inte se mig själv som alkoholist.
Men nu är det som så att jag har en sådan fruktansvärd ångest dagen efter jag druckit, så att den enda utvägen för mig nu är att sluta dricka helt.
Frågan är bara hur? Liksom jag har inga problem med att vara nykter. Klarar lätt över en vecka utan problem. Det är liksom när helgen kommer och jag är barnledig som rastlösheten kommer på fredagkvällen och jag börjar leta fest. Och de vänner jag har, är inga vänner med barn eller så, och några utav dom är även förtjusta i droger i samband med sin alkoholkonsumtion.
Jag känner liksom att jag hamnat så fel. Att jag behöver ta mig ifrån den här världen med alkohol och droger, och vara fortsätta vara den bra mamman som jag vet att jag kan.
Frågan är bara hur. Och vad jag ska göra på helgerna och veckorna när jag inte har min dotter.

Umgås med din sambo gör saker tillsammans. Byt ut dina sk vänner. Att punda och dricka är ju helt idiotiskt. Kontakta sjukvården finns mediciner som lindrar sug. Har du inga intressen?