Vill bara förmedla vad som hjälpt mig i min nykterhet. Under dom perioderna jag drack som mest så skadades mina kognitiva förmågor. Mitt minne försämrades och mitt psyke över lag.

Jag fick också tanke störningar och ibland nästan psykotiska tankar både när jag drack och när jag var nykter. Ja även när jag var nykter så kunde jag uppleva men av mitt drickande rent psykiskt.
När jag blev helt nykter började jag äta högdoserat omega3 tillskott. Samt D vitamin tillskott. Magnesium och zink tog jag till kvällen och det har hjälpt mig att sova.
Allt detta har gjort att jag börjat att minnas mera och mina tanke störningar plus den psykiska ohälsan är som borta. Jag ska nu också börja att använda B1 tillskott. Utöver det ska sägas att jag rört på mig mycket och fått i mig mycket frisk luft.
Min kropp och mitt psyke mår mycket bättre. Tänker att detta kanske kan hjälpa någon.
Ha de bäst alla!

Fint att du delar med dig @Donfrye! Härligt att höra att du mår så mycket bättre nu. Det är sådana här erfarenheter som kan bli så användbara när en själv funderar över att göra en förändring!