Jag har ätit antabus i ett år, haft 5 återfall under den tiden men varit nykter i övrigt. Jag har druckit sen jag fyllde 14 och är idag 29. Har hållt mig nykter i ca ett år tidigare med hjälp av antabus och öppenvården. Men börjar känna av samma sak som fick mig att börja dricka igen sist, tristessen! Vardagen består av heltidsjobb och trötthet. När jag väl är ledig och har energi så vet jag inte vad jag ska göra. Allt känns ytterst vardagstråkigt och det enda sättet jag vet är att dricka för att lyxa till det hela. Förstår hur jäkla bortskämt det här låter men det gör det inte till mindre jobbigt, jag ägnar all min tid åt försörjning, få vardagen att gå ihop för mig och min sambo eller att hitta sätt att hantera min ångest på, släng på socialfobi, GAD och panikångest som försvårar det hela. Men mitt i detta vill jag bara ha något att se fram emot, något att bryta vardagen med som inte innebär att ta till flaskan.

pippis

Idag köpte jag lite smågodis och en ALKHOHOLFRI glögg! alltså 0,4 procent. Kanske kan va något i juletider att mysa till med?
Mitt val annars brukar va 1flarra vin.. men är inne på min 3 nyktra dag!