Hej. det var ett tag sen jag var aktiv här,rättaresagt ett år sen snart. För ett år sen blev jag inlagd. För ett år sen var jag nykter 7 månader, för ett år sen trodde jag att jag skulle fixa detta.
Det gjorde jag inte.
Jag fick återfall,först ett,sen ett till och sen många. allt närmare varandra. Från månader i sär till bara 4-5 dagar tätt.
Jag nekade medicin när jag blev utskriven,ville känna att jag fixa det själv. Nu snart ett år sen så gör inte jag det.
Jag har tid att träffa läkare den 29onde o hoppas verkligen att jag kan få en medicin som kan hjälpa mig mera att stå emot.
Jag går på möten,akupunktur. Men känner att det inte är tillräckligt just nu. Jag är livrädd att ta mera återfall,att svika min sambo,svika mig själv och min familj o vänner.
Jag vill inte dricka mera,jag vill aldrig mera dricka.
Detta måste fungera nu,jag vet inte vad jag gör annars.
Önskar er alla en fin dag <3

Gunda

Så jobbigt för dig, men nu är du här och välkommen tillbaka.
Att ta återfall är nog mer en regel än ett undantag, du är inte ensam.
Hoppas du får en medisin som hjälper och att du kan komma på fötter igen.
Jag var ju livrädd för att berätta för mannen hur eländigt det var, men nu inser jag att det var det bästa jag gjorde, att berätta. Jag har massor med stöd och jag hade verkligen inte kommit så här långt om inte jag berättat. Han håller mig underarmarna om jag är på väg att falla.
Men sen lastar jag inte honom med alla snaskiga detaljer det mår han bara dåligt av.
Sen att jag tog kontakt med AA är min räddning.
Kram ❤️❤️??