Hej!
Nu är jag inne på min fjärde dag som nykter. De är inte många dagar men för mig är de otroligt att jag ens har klarat de ! Min abstinens har inte velat avta, har nästan blivit värre! Klådan finns kvar, Hjärtklappningar, kallsvettig, tremor och tanken på mat gör mig illa mående. Det känns som om jag inte känner några känslor (likgiltig) känner mig helt tom i huvudet men ändå kan tårarna bara börja rinna även om jag inte tänker på något! Jag vet att de är svårt att säga specifikt hur länge jag kommer ha denna abstinens/tomheten, men kanske på ungefär!?? Finns de något som jag helst inte ska göra eller kan göra för att lindra de?? Jag har läst runt men har inte riktigt funnit ett konkret svar (tycker jag)
De som är jobbigaste nu är likgiltigheten och klådan. Klådan gör så jag knappt kan sova eller göra något annat. Jag var medveten om att jag skulle må dåligt psykiskt som fysisk när jag bestämde att de fick vara nog. Att de skulle bli en konsekvens av att jag har druckit i år med hög alkoholintag! - Men satans vad svårt det är! Men jag har inte tänkt tanken på att jag ska dricka idag. Har tänkte på vinet och ölen men inte att jag ska dricka och de känns skönt pga då måste jag inte kämpa med de oxå...!
Jag vet om att detta är värt de i slutändan men just nu är de svårt att riktigt se och känna det.