Har mitt liv äntligen vänt?

Min tråd "Längs den krokiga vägen" läser jag ibland när jag ser tillbaka på mitt skitliv de senaste åren. Jag har snart varit nykter i två år. Jag mår bra och känner mindre och mindre att alkoholen är något jag saknar. Har bytt arbetsplats men är fortfarande lärare. Är tillbaka på min gamla arbetsplats. Trivs bra än så länge och eleverna tycker jag är en kanonbra lärare så jobbet känns bra. Min bitterhet försöker jag lägga bakom mig och jag tänker ofta på karma. Är man elak slår det tillbaka. Till er som dricker eller funderar på att börja igen för att ni tror ni klara det. Gör inte det. Kommer sluta med en dikeskörning.

Ha en bra helg därute.

Profile picture for user anonyMu

Fint att höra från dig Mange. Hoppas att du kommer trivas på din nygamla arbetsplats och att du får lite lugn och ro med arbetslivet. Det behöver du verkligen. Skönt också att alkoholtankarna börjar ge med sig. Min egen upplevelse är att det tar tid och att det måste få ta tid. Men det blir bättre och det går bättre och bättre. Ta väl hand om dig!

Profile picture for user aeromagnus

Varit i Riga efter nyår nu. Bara strosat runt och njutit. Snart jobb och tyvärr är det lika rörigt där som på mitt gamla jobb. Planerar för vår sommarsemester i Kroatien.

Idag är det exakt två år sedan jag tog ett glas alkohol. Känner mig stolt och glad över det. Mitt nya jobb är inte så bra längre mer problem än på det gamla. Blir nog att återgå dit.

Profile picture for user Pi31415

i frihet aeromagnus!

Ja visst ska du känna dig glad och stolt. Fortsätt nu med nykterheten, eftersom den är det enda hållbara alternativet för oss som varit djupt nere i alko-träsket.

Hur det är på din arbetsplats vet jag inte, men det finns många arbetsplatser med dåliga arbetsmiljöer där människor far illa.Stress som bl.a. kan leda till sömnproblem m.m. Då kan alkohol vara en lösning för en del, som tyvärr leder till ännu värre problem.