Hej.
Jag är helt sjukt disträ just nu och är på min 4 dag som nykter.
Jag ringde alkoholhjälpen och talade ut om mitt beroende igår och för första gången erkänner att jag är alkoholist.
Jag fick 31 av 40 på skalan vart jag befann mig på mitt beroende och massa bra tips vart jag kunde söka stöd för min alkoholism.
Nästa steg blir att ta kontakt med en läkare och få ut medicin för att säkra upp ett nyktert liv och hitta en grupp där man kan prata ut om sina tanka och känslor som bombar hela ens psyke.
Nu gäller det att ta tag i livet igen och ha rutiner för det som att varje morgon söka ett arbete och skriva personliga brev och ringa runt.
Planera in träning och avslappning med att lyssna på bra poddradio om t ex alkoholism och andra intressanta reportage medans man ligger raklång och bara är.
Det här är stort för mig att förstå hur mycket min alkoholism har styrt mitt liv och mina beslut och att jag har fått svårare och svårare att umgås med vanliga människor som pratar om väder och vind. Jag söker hela tiden kickar och ska köra snabbt med bilen, sex och kampsport osv. Högpresterande och sen belöna sig själv med alkohol. Skittrött på all yta och på mitt nya hårda jag som har växt fram under åren av missbruk.
Det är så mycket jag har förstört som nu kommer upp till ytan och många bra relationer som jag har krossat av mitt drickande. Jag har väldigt lätt för att charma människor och sen gå vidare till min stora kärleken flaskan.
Flaskan har styrt allt i mitt liv när jag börjar analysera mina steg och det i 30 års tid.
Jag skulle vilja göra ett avslut på 10-20 år av nyktert liv.