yatzy
Försöker varje dag att börja
själv har jag varit knarkare i mer än 25 år.. När jag insåg att jag håller på förlora tjejen och barnen och dumma självmord försök bestämde mig att lägga av med anfetamin tåg mig två år att fä dom igen i mitt liv och dom är allt för mig. Gjurde allt för att fö dom tillbox,,och lyckades.... Men nu byte jag det mot nåt laglig nåt som fins överallt och alla använder det alkohol.. Varje dag dricker jag varje dag lurar mig själv att dricka.. Kämpar med tankarna att låta bli systembolaget.. Even nu flickvännen ber sluta och ryskerar att förlora dom igen om jag förseter att dricka och hitta på löjliga förklaringar.. Vill så gärna jävla sluta, vet jag gör fel, kan knappast vara en dag utan alkohol även jag lovade tjejen att nu idag ska jag inte dricka då köper jag 3.5 5st i Ica och dricker innan 13.00 och påstå att jag har inte druckit... Ooo så tröt på det mina tankar är att jag vet jag gör fel skärp dig jag diskuterar med mig själv, men det hjälper inte jag fölrolar gämt med mig själv....jag vet exakt va jag ska göra.. Jag vet exakt att jag leker med älden och kanske mister familj igen.. Jag hamnade på sjukhus på grund av lever och njurar helt slut blod i avföring.. Jag kanske dör av dåligt hälsa och fan kan jävla inte vina med j....... Alkohol. Sorry för kanske fel stavning

Här har du nu startat en egen tråd i forumet. Bra gjort!

Du berättar på ett ärligt och öppet sätt hur det är för dig, vad du gått igenom och nu att du vill jobba med dina alkoholvanor. Det finns saker i livet som är viktiga för dig och du vill lägga kraft och energi på det istället för att låta alkoholen ta kontrollen.
Du har klarat av flera förändringar, du måste vara en stark och klok person. Inga lätta saker du gått igenom. NU är du här och ska ta tag i detta!

Ibland tar det lite tid innan man får fart i sin tråd, skriv gärna flera gånger om du vill få mera svar.

Du kan såklart också läsa runt bara om det känns mer hjälpsamt, det där märker du själv. Nu är du här, välkommen vad du än väljer.

Vänliga hälsningar,

Rosette

Alkoholhjälpen & Anhörigstödet