Vet inte exakt när jag skrev sist....
Jobbigt igen,men skönt att gå in och läsa o tidigare inlägg jag skrivit.
Oj vad man förtränger och jag glömmer saker snabbt ibland. Men här finns allt nerskrivet om mina upplevelser o känslor.
Nu har han flyttat hem igen vi har strulat flera ggr nu i sommar.
Nu blev det kaos i helgen igen.Och då hade han bara bott hemma tre nätter.
Vi var på kräktskiva som spårade ur.
Jag tål ingenting nu,min gräns är låg.
När vi kom hem på natten började bråket,bad honom att inte skrika o bråka.Två av sönerna var hemma,hade flickvän o kompisar hos sig.Så jobbigt,höll på att tjafsa till klockan fem på morgonen.Kallade mig fitta och anklagade mig för att jag ville knulla på festen med någon.
Jag råkade nämligen att glömma låsa dörren till toaletten och då råkade han se det.Helt sjuka anklagelser utan grund som vanligt.
Söndagen kom,då var det fotbollsmatch. Då skulle han helt plötsligt träffa en gammal kompis.Hade sagt att han prioriterade att gå med mig.
När han väl kom till matchen,hade han inte träffat kompisen hemma hos sig.Han var inte hemma var på kalas.
Han hade varit på puben innan.Och jag hade sagt att dricker du idag då får du flytta igen.
Efter matchen åker han tillbaka på puben för att se en fotbollsmatch på tv.Vi har ju inte kanalen.....
Jag föreslog de grannar som han alltid förut kunde titta på matchen hos,men det är ju för att han inte kan dricka då.
Han lovade att sova hemma eftersom jag skulle jobba.Skulle vara hemma senast kl 21:00
Sms:ade med honom kl 22:30 då var han fortfarande inte hemma än.
Nu har jag bett honom prata med yngsta sosnen idag,jag orkar inte se hans besvikna,ledsna min.
Han knäcks totalt av detta hattande, jag vet att jag måste bryta en gång för alla men ge mig styrkan att inte ta tillbaka honom.
Jag känner mig starkare ändå,men ändå så svag o lite och rädd.
Vad säger jag till sonen,han sa sist att du LOVADE att pappa inte skulle flytta igen.
Han vet att jag kastar ut pappa pga av att han dricker för mycket.
kom upp i enkäten på BUP sist att han påverkas av pappas drickande.Vet ju aldrig riktigt hur han blir.
Blir dryg o jobbig om han dricker för mycket.
Vilken rävsax man sitter i hurjag än gör valet så mår någon dåligt.
Vet att jag måste göra detta för sonen nu,men han kommer inte förstå mitt val ändå.
Han vill ju någonstans såklart ha sin pappa hemma.FAAAAN va svårt hjälp mig?????

Nu har det hänt mycket sedan jag skrev sist.
Huset är sålt. Och jag har köpt en ny bostad som är jätte fin i samma bostads område som vi bor i nu.
Vill vara kvar bland mina vänner och sonens kompisar som bor här.
En dag för två veckor sedan var jag hemma i huset för att fixa.
Har bott borta hos syrran i nio veckor medans han har bott i huset.
Sonen bodde hemma fyra dgr för att han åt Kampral och hade inte druckit på några veckor.
Jag berättade att jag träffat en ny man.
Det tog han väldigt hårt.
Viar hemma och sov när jag kom vid elva tiden.
Luktade alkohol....
Vi pratade som vanligt i början sen blev han helt knäpp...
Vet inte hur jag kom till sovrummet men där våldtog han mig.
Var hårdhänt och jag grät och försökte komma loss men helt omöjligt.
Jag sa jag ska anmäla dig du är sjuk i huvudet.
När jag skulle gå stog han ivägen och frågade om jag skulle anmäla men jag nekade för att få gå.
Gick gråtandes från huset när en granne kom ut så jag kunde smita så han inte kunde stoppa mig.
Ringde min nya kille som genast kom hem och fanns där.
Pratade länge och jag visste inte om jag skulle göra en polisanmälan.
Ringde polisen på kvällen och anmälde honom.
Han har gjort det förut på juldagen också mot min vilja.
Då var han full men denna gången var han nykter men bakfull.
Så otäckt han blev svart i ögonen och hårdhänt .
Nu sitter han i häktet och jag har varit på flera förhör.
Alla barnen mår skit.
Känns bara som en mardröm allt just nu.
Tur ändå att jag träffat en underbar man som får mig att skratta o må bra trots allt.
Ska till en psykolog idag och prata.
Äter mer citopralan, ezomeprazol och har fått sömn tabletter.
Orkar inte jobba nu heller....
Så trött på att någon annan människa kan förstöra så mångas liv runt omkring sig.
Särskilt när ens barn far illa då blir jag galen....
Jag känner mig svag och rädd men han ska inte få förstöra mitt liv något mer....

Förstår att det är många saker som virvlar runt i huvudet, men vad bra att du anmälde honom, att huset är sålt osv!!!
Jag önskar att jag hade vågat anmäla saker som mitt ex gjorde, men jag backade - av rädsla för att han skulle bli ännu mer arg...

Heja dig!!
KRAM

att du tog dig därifrån, att du anmälde och att huset är sålt. Bra gjort!!! Allt det bästa önskar jag dig och barnen för framtiden!

Det känns hemskt att säga så, men jag hoppas att din berättelse här skakar om kvinnor som läser och lever i relationer med inslag av hot och våld eller där det våldet hänger i luften. Det är en verklighet att det händer att all kontroll släpper... och att då kan vad som helst hända. Det är annorlunda att läsa ett "vittnesbörd" som ditt än att läsa i kvällstidningen eller höra på nyheterna.

Ta hand om er alla ni som lever med missbrukande potentiellt våldsamma personer. Gå innan våldet blir verklighet! / mt

Rättegången i Måndags ang våldtäkten var hemsk.
Han kom in i fång kläder och hand bojor.
Jag grät och skakade under nästan hela rättegången.
När han satt där och ljög om att jag frivilligt skulle velat ligga med honom mådde jag så illa.
Försökte få ögonkontakt med honom men det gick inte.
Han såg ynklig och blek ut och jag undrar vad jag sett hos denna man som gjort både mig och barnen så illa under lång tid.
Den nya mannen jag träffar får mig verkligen att må bra.
Blir så lugn och känner sådant lugn med honom.
Känns så skönt att jag inte ens saknar kräket,alla mina känslor jag haft för honom är helt borta.
Det jobbiga är att han är släppt ur häktet så jag vågar inte bo i huset om han skulle komma dit när vi är själva,eller om jag är själv hemma.
Domen kommer nästa vecka om han får något straff eller inte..
Känns som dom tror på hans berättelse och då känns det fördärvligt.
Jag flyttar till nya boendet om två veckor och det sk bli helt underbart.
Jag och sonen längtar verkligen nu.
Jag har tagit avstånd till hans pappa eftersom han försökt påverka min berättelse ang händelsen.
Sa att jag var hämndlysten och att min nya kille påverkat mig så att jag anmälde berodde på att han övertalat mig.
Jag är verkligen besviken på hans pappas agerande.
Vi har aldrig under alla år sagt ett ont ord till varandra nu vill jag aldrig ha med honom att göra igen.
Idag är det Midsommar och ser fram emot att få vara med min nya kille och ha trevligt.
Han blir aldrig dum när han dricker och han dricker normalt.

Hallo alla kämpar....
JAg mår så himla bra.
Bodelningen på väg att bli uppklarad.
Mitt nya hus mår så bra i.....så fridfullt och lugnt.
Trädgårdsarbete idag lite jobbigt.
Men sen hem till min nya kärlek.
Pizza och trevligt sällskap.
Imorgon till Sthlm med övernattning....båt tur..godman framför allt en super härlig man.......

Hallo alla kämpar....
JAg mår så himla bra.
Bodelningen på väg att bli uppklarad.
Mitt nya hus mår så bra i.....så fridfullt och lugnt.
Trädgårdsarbete idag lite jobbigt.
Men sen hem till min nya kärlek.
Pizza och trevligt sällskap.
Imorgon till Sthlm med övernattning....båt tur..godman framför allt en super härlig man.......

Vickan69

Läst denna tråd som är kort men väldigt glad att du tog dig bort från det liv du hade för din sons skull framförallt. Har varit med om misshandel från en man som jag älskade. Superbra två år sedan började misshandeln med upptrappning. Helt oväntat. Jag anmälde till slut. Rättegång och skitjobbigt men det var bra. Det satte punkt för min del. Hade nog varit död idag annars.
Detta är ungefär 23 år sedan. Min första stor kärlek som förvandlades till monster helt plötsligt med A och kanske annat som jag inte visste om. Bottnade i hans mindervärdeskomplex gentemot mig har jag förstått senare. Har tre fina söner idag, nykter man och har själv slutat att dricka då det började att styra mitt liv för mycket och gav negativa konsekvenser. Hoppas verkligen inte min barn börjar dricka. Har pratat mycket om alla skador på kroppen och negativa konsekvenser av drickandet med dem.
Var rädd om dig och sonen!
/v

Kvinna2

Nu räcker det med otrevligheter. Barnen och du mår inte bra. Tyvärr är det inget att hoppas på mer. Tvungen att välja nu för allas bästa. Han tar ju inte sitt ansvar varför lägga mer energi på honom som barnen behöver istället. Som barn till föräldrar som super så kan man få många men för livet. Mycket att arbeta med. Du och barnen är värda bättre.

Kvinna2

Stoppa detta nu. Barnen kan få men för livet av detta. Ni är värda bättre. Han tar inte sitt ansvar.