Jag är nykter sedan mitt senaste återfall jag var i fram till 2 mars 2013 då jag hittades så gott som död på gatan. Trots det så kan jag ibland känna hur beroendet försöker trigga igång mig till att dricka igen. Jag lever nu annars ett bra liv. Fått tillbaka kontakten med min pappa som jag tidigare kände jag aldrig mer ville prata med eller träffa för att han försökt stoppa mitt missbruk när jag inte velat. Men när det kommer till kärlek och partner relationer så märker jag direkt av beroendesjukdomen och hur den triggar igång gamla beteenden. Det är som att jag byter ut alkoholen mot ett personifierat beroende och nästan kväver den jag dejtar i känslor för fort. Jag känner igen beteendet från hur jag hela tiden när jag var aktiv med alkohol bara ville ha mer och mer utan nåd tills döden knackade på och ville ta mitt liv ifrån mig. Alkoholberoendet kan jag ju tackla idag, men finns det sätt för att inte låta beroendet fortsätta aktivt i en relation? Finns det någonstans man kan prata specifikt om relationsproblem, dysfunktionella förhållanden så att jag kanske kan få hjälp med detta sjuka begär/beteendemönster? Jag vill ju kunna ha en sund relation.