...sedan en vecka tillbaka. Det gick fort på slutet. Från att ha "tyckt om att ta ett glas vin till maten på helgen" så drack jag dagligen ur en flaska jag gömt i garderoben. Om jag var för bakis dagen efter så kunde jag ha ett av mina barn hemma så jag kunde vabba. Jag har lagt ner minst hälften av min vakna tid på att planera, ljuga, manipulera, gömma och dricka. Mitt älskade vin som jag ÄLSKAR kl 16-22 (ibland 03) och HATAR lika mycket 7-16. Vem försökte jag lura? En bakisdag för nu en vecka sedan fattade jag mobilen och printade ner ett brutalt ärligt sms som jag skickade till några speciellt utvalda.

Varje dag är en kamp! Och det gör mig så ledsen att det är så. Att det gick så långt. Jag är beroende av alkohol. Jag har förbrukat min chans att dricka normalt i sociala sammanhang. Jag är en alkoholist precis som farmor, farfar, faster, pappa och förmodligen bror. Suget känns ända in i märgen och ibland känns det som jag måste kippa efter andan.

Hur ska jag kunna hantera livets törnar utan vin? Hur ska jag kunna orka lyssna in andra utan vin? Hur ska jag orka vara social utan vin? Hur ska jag kunna njuta av en middag utan vin? Hur ska jag.... leva..? Hur vill jag leva? Ska jag tro på att en drog som bara funnits i mitt liv i 3 år ska påverka hela min framtid? Ska ett nervgift som aldrig skulle tillåtas lanseras i nutida Sverige få bryta ner min kropp innan jag ens fyllt 40? Listan kan göras lång...

NU börjar min resa. Jag hoppas ni är md mig :) Jag har läst/känt igen mig/skrattat/gråtit i detta forum i några veckor, och nu är jag redo att hänga på tåget.

/Saga

NyMan

Jag förstår att du har plöjt igenom en del här inne och att du sett att du inte är ensam, inte alls.
Du frågar; Hur?
Det går väldigt bra, jag lovar, men det kräver en del arbete med dig själv och livet ditt. Och tålamod. I början tror jag det är bra att koncentrera sig på att fatta ett nytt beslut varje morgon och hålla sig till det OCH hålla ut. Då kommer du att få träff i belöningssystemet på ett helt nytt sätt.
Återigen - Välkommen till denna brokiga skara av tilltuffsingar!/NM

vill.sluta

Här finns så mycket samlad kunskap.
Ett tips är att du flyttar din tråd från det vidare liver till
förändra ditt drickande.
Där finns det massa med folk i exakt samma sits.
Jag och Fia har en lite BEEF med varandra i min tråd "Nu får det faaaaaan vara slut"

Men inget att bry sig om. Hon har kanske en dålig dag eller vecka...............
Men vi lugnar nog ner oss så småningom, inget att bry sig om.

Skitkul att du hittade hit.
Läs läs läs här, men skriv även i din tråd om, hur det går för dig.

Jag önskar dig lycka till!!!!!!
Och välkommen såklart!
//A

ED91

Saga, jag började gråta av ditt inlägg.
Du är så otroligt stark och jag tror på dig till 110%!
Tänk dig, den dagen du vaknar upp om tio år och har varit nykter sen idag.
När du vaknar upp, utan huvudvärk, utan att behöva gömma undan saker, slippa ljuga.
Heja dig säger jag bara, du är grym.