Idag är det på dagen 10 år som jag tog beslutet att söka hjälp med att sluta dricka.Igår för 10 år sen var det sista fyllan,jag drog i mig en hel Bag-In-Box surt billigt rödvin..Jag blev inte ens full,bara dålig och jävligt rädd.Jag var helt övertygad om att min kropp var på väg att ge upp.Den natten var ångest och svett.Dagen efter gick jag till en alkoholhjälp som finns i min kommun.Pelle som själv är alkoholist gav mig en undervisning i hur sjuk jag var och förklarade sjukdomen grundligt,jag fick arbeta utfrån mig och mina behov genom samtal, stöd och fysisk träning...Jag började gå på AA som lyckligvis fanns på hemorten..10 år har gått väldigt fort,men jag minns sista fyllan som om det var igår.Surt jävla rödvin..Idag är jag lycklig...Och Nykter..Och det är det som räknas..

till din tid kaeru !!

Och underbart att du fick träffa en som vet vad han talar om !! Det är så oändligt mycket mera värt än de som bara läst in sig på ämnet.

Jag kommer också ihåg sista fyllan....en hemsk blandning av slattar av olika slag...jag tömde det som fanns i gömmorna. Packade bilen med tomglas och burkar, stannade vid första returigloon kl 3,30 på morgonen innan jag drog till Nämndemansgården. Hade jag fått blåsa då så hade jag med all säkerhet fått skjuts alt fyllecell.

Men det funka hela vägen :-))

Kanske vi har träffats på konvent eller gör det framöver ? Och kul att du visar att det fungerar !

kaeru

Alla har vi våran historia att berätta,det är det som jag tycker är så häftigt med att dela med sig och få tillbaka..Då känner man sig inte ensam..Inte omöjligt att vi kanske ses på nåt konvent el.dyl..hade varit hur kul som helst..Ja, det fungerar hur bra som helst om man vågar släppa taget....

Paradisbruden

Grattis till dina tio år! Fantastiskt!
Vad fick du för hjälp förutom AA möten?
Har du lyckats så bra utan medicinering?
Ha en trevlig långhelg!
Med vänlig hälsning, Paradisbruden