Skulle egentligen kanske ha skrivit detta imorgon, eftersom det 31 Januari är ett år sedan som jag tog ett av mina bättre beslut. Beslutet att vara nykter i ett år! Men allt eftersom tiden gick, så har jag beslutat mig, för att lägga ner minst 6 år till. Eftersom jag festade hyfsat bra i 7 år, så tänkte jag tänka klart i 7 år. Jag har inte ångrat någonting, och jag skulle vilja rekommendera till vem som helst. Du mår bättre, du får mer energi, mer pengar till annat och framförallt: Ingen ångest, ingen bakfylla, inga blackouts och inga dumheter. Och vad som är ännu mer intressant, är att åtminstone jag har ändrat uppfattning om utelivet och alkohol helt och hållet. Kanske beror det på att jag också arbetar i en festlockande miljö, men jag är nog mer emot alkohol. Det kanske verkar naivt och fel, men ofta känner jag mig "bättre" än de som inte dricker, men det kanske är belöningscentrumet i hjärnan som klappar mig på axeln.

Förutom detta, så har jag också slutat att dricka kaffe (bara för att) och slutat snusa. Det har gått 2 månader, och av någon anledning har jag inte haft den minst abstinensen. Jag har försökt att sluta snusa (och tidigare röka som gick över till snus) ett 20-tal gånger, och nu går det så himla lätt. Jag ska också ta ett godislöfte from imorgon!! Disciplin är kul!

Till er andra, så har jag lite tips och råd med lite litteratur och föreläsningar kring beroende.

Läs Allen Carrs bok: Äntligen Rökfri! ---- Tro mig, du blir dels rök- eller snusfri, du får snusa/röka under tiden du läser och du kan lätt koppla ihop denna boken med t ex alkoholproblem.

www.youtube.com/watch?v=D5Uzj-7LuGw Bitten Jonsson (nykter alkoholist för övrigt) föreläser om sockerberoende.

Alle sammans: Kämpa på. kan jag så kan definitivt ni!