Hej alla bröder och systrar. Nu ska jag börja mitt nya liv igen, har druckit minst sex öl per kväll det senaste halvåret. Tyvärr är detta en underdrift det blir betydligt mer oftast. Har varit nykter nu i 136000 sekunder vilket innebär 1 1/2 dygn ungefär och nu börjar abstinensen. För mig blir jag alldeles tjock i huvudet och extremt lätt irriterad. Räcker att jag tappar bilnyckel på marken så svär jag och spottar.
Varför nykter nu??? Min kära sambo har vetat om min alkoholism sen Vi träffades för fem år sedan, men nu är gränsen nådd. Jag vill själv bli nykter, drömmer om det faktiskt. Dom få gånger man varit nykter en fredag eller lördags morgon är det inte mycket som slår. Jag provade AA för några år sedan men det är svårt i en liten stad samtidigt har jag väldigt svårt för att sitta i monolog inför en större grupp. Nu hoppas jag att detta forum kan bli till hjälp, faktum är att jag redan känner mig lite lugnare. Konstigt. Skriver en rad eller två i kväll, måste ju berätta om min livssituation. Stå på Er alla