Hej!

Har aldrig varit en korkad tonåring utan började sent med supandet(en korkad medelålders alltså). De fyra senaste åren har jag verkligen trillat dit tror jag (dricka varje dag med regelbundna återställare). Har inte ens velat lura mig själv och trott att det var möjligt med måttligt drickande. Nej, jag söp för att jag älskar krogar, vin, öl och sprit, samt tycker att det är ballt med rock'n roll lifestyle.
Dock, så började jag ett nytt jobb nyligen och nu är jag inne på min NIONDE nyktra dag! Skulle aldrig ha trott att jag kunde klara det!
Med detta "kapital" av nio dagar kan jag inte se vitsen att någonsin dricka igen och jag litar på mitt sunda förnuft. Varför vara klantig och gå tillbaka till ruta ett?... Det var så jag lyckades sluta röka för över tio år sedan.

Dock, så har jag några frågor och vore väldigt tacksam om ni kunde dela med er er erfarenhet.

1-Har börjat få mardrömmar och vaknar lite groggy. När får man tillbaka bra sömn (är inne på min nionde dag)?
2-Bör man äta vitaminer under en period? När och hur länge?
3-Det enda jag oroar mig för är inte suget utan åratal av vanor på krogen eller då man är bortbjuden och beställa in alkohol av MISSTAG! Har ni några tips om hur man inte ska GLÖMMA att man inte får dricka minsta droppe alkohol?
4-Vilka alkoholfria drycker är de mest behagliga?
5-Går man naturligt ner i vikt redan efter en månad?

Tack på förhand.