hej jag är en kille som är 23 år och som har krökat riktigt hårt dom senaste 5 åren. den längsta nyktra perioden har vell vart på en månad nu är det så att ja har vart nykter en vecka och känner mig lite piggare förutom att ja är lite tröttare en normalt. men nu är det så att ångesten för alla skader ja kan ha förorsakat lever njurar med mer oroar mig kraftigt. är det vanligt att dom brukar reparera sig själv? mitt senaste leverprov va för ett år sen och alla världen va toppen plus att ja hade ett cdt på 1.0 som tydligen skulle vara normalt enligt läkaren. ja är för övrigt en tränings kille som tränar 5 dagar i veckan full som nykter det brukar variera vad tror ni=(? mvh en orolig 23åring som har motivation som aldrig förr att bli hel nykter .

hänvisning till det jag fått höra från andra i din ålder så är det nog jätteläge för dig att sluta med alkohol. Helt.

Att kröka hårt när kroppen inte är riktigt färdigutvecklad sätter avgjort sina spår och många organ är väldigt sårbara. Fast du har fått bra värden så säger ju inte det hela sanningen om hur det står till inombords.Visserligen är kroppen en fenomenal maskin som är otrolig på att reparera och hålla underhållet på topp men det finns gränser. Jag har träffat unga som har ledsmärtor liknande de som vi gamla får och i en del fall en begynnade demens (som iofs verkar stanna av när man väljer nykterheten), konditionsproblem som kan ge hjärtbesvär mfl olika symptom på för hårt drickande.

Varför inte söka dig till AA eller YPAA ? Du är inte på långa vägar ensam om din sjukdom.

Kram ♥