Tyckte alla kollade på mig idag, som om dom såg att jag inte gick lika självsäkert som vanligt och greppade ett helrör och en famn 7,5:or.
Den färgglada skylten ovanför mig skrek ALKOHOLFRITT!!!.
Jag greppade snabbt som fan en flaska Rose och 2 små bärs, drog ner kepsen och ställde mig i kön.
Kassörskan log och jag ger mig fan på att jag vet vad hon tänkte, hmm jag som har pytsat in typ 15 000:-/år till butiken.
Men i alla fall så hoppade jag på hojen och drog hem, frugan satt och käkade frukost och kastade ett öga på den fula gröna påsen.
Alkoholfritt!
-Sa jag och slängde upp påsen på bordet.
-Vaa sa hon, nähää. . .

-Jajemän sa jag och kände genast att återigen fick jag inta någon form av försvarsställning för mitt val.
-Jag är så jävla trött på att vara trött, så trött på att vara irriterad, så jävla trött på att vara kanon, så jävla trött på ångest. . . sa jag. . .

Just nu känns det som en jävla rivstart mot ett nyktert liv, hittills vet ni ju inget om mina tidigare dryckesvanor, pallar inte med att printa ner det just nu, MEN jag kan lova
att det har vart för mycket för ofta i flera år.
Som ett mirakel har jag inte råkat ut för några allvarligare grejer (än) tack vare spriten, så det är inte därför jag försöker sluta, det känns bara som tiden är kommen.
40år, 3 barn, gift bra jobb, utan krämpor eller större psykiska besvär (som nykter).
NU JÄVLAR!!!!

Vill inte

Svarar själv på mitt inlägg :-)
Jag ser nu att det innehåller en del mystiska formuleringar och radbrytningar men jag tror budskapet gick fram.
Har nu hällt i mig en halv bubbel och 2 bärs och det var helt ok med
alkoholfritt.
Efter 2:a glaset frågade jag ungarna om vi skulle dra ner till badet.
-Jaa ska vi gå eller cykla undrade 5-åringen?
-Hon tittade storögd på mig när jag sa.
-Vi tar bilen.
Som sagt, känns gött hittills, må gud våra med mig.

Ellem

Tror på dig! Idag har jag också tagit det första steget mot ett nyktert liv, är också så jävla trött på ångesten, trött på att jaga rus. Nu får det vara nog!

Stigsdotter

De har blivit riktigt duktiga på att hitta goda grejer till sitt alkoholfria sortiment! Jag hade en liten middag hemma och hade fyllt bordet med trevliga flaskor av allehanda slag. "jaha, vilket av det här innehåller minsta procenten?" sa han som körde bil. "inte en enda procent på hela bordet" kunde jag glatt konstatera, och t.o.m. svärmor lät sig väl smaka av den lite sträva druvmusten till köttbiten :-)

Ebba

Var titeln på det jag skrev mer eller mindre dygnet runt under en månads tid för tio-elva år sedan. Det var underbart och märkligt, när jag väl var färdig visste jag inte om det hade gått en minut eller ett år. Det kom meningar hela tiden, som en fors och jag kunde knappt sova eftersom att meningarna aldrig slutade att komma. Martha handlade om en tjej vars mamma övergav henne när hon var liten för att flytta till Norge. Martha bodde med sin underbara pappa som var alkoholist/periodare. Marthas mamma lämnade en stor porslinsleopard när hon försvann och Martha fantiserade om att en dag skrvia en bok så bra att den översattes till norska och att hennes mamma skulle se den i en bokhandel i Norge. Martha och hennes pappa tyckte om att se på boxning och inspirerat av den svenske unge boxaren som det hittades heroin hemma hos, drömde Martha om en grej. Jag älskade Martha, hennes pappa och andra karaktärer i berättelsen och ibland grät jag när jag skrev. Martha började betyda mycket för mig och när jag var färdig insåg jag att hon ju var jag på många sätt. Då tyckte jag om mig själv. Skrev ut hela berättelsen men läste den aldrig, jag var liksom färdig. Idag har jag inte en aning om var den finns, förmodligen slängd och det gör ingenting, jag minns den berättelsen inom mig och det är en av mitt livs roligaste månader då jag skrev den.

Ebba

Jag kan inte ens hantera detta forum trots att jag är 100% nykter, det där skulle ju självklart stå i min tråd och inte här. Förlåt.

/Ebba