Hej, här är ett första inlägg från mig. Vill bara skriva av mig lite och samla mina tankar.

Jag är 25 år och har alkoholproblem. De senaste 4 månaderna har jag bara haft ett återfall! Tack antabus. Jag börjar nog få bättre ordning på livet. Det har sett så ordnat ut utifrån, men på insidan är det kaos. Har bra utbildning och bra jobb men vill ibland bara försvinna från den här världen. Min sociala ångest och dåliga gener gjorde det lätt att ta till alkohol. När ångesten tagit grepp om allt fler delar av mitt liv började ensamdrickandet göra det också. Jag har varit så rädd. Rädslan blir bara värre av att fly.

Efter många psykologtimmar och antabus börjar jag kanske lära mig. Världen är kanske inte så farligt. Jag är kanske inte så dålig. Jag vill hitta någon slag balans. Ensamhet är fienden. Jag vill inte längra vara min egen fiende. På fredag är det julbord och jag skall vara nykter och bestiga ett berg.

Hoppas ni har det bra i vintermörkret

Akvariet

Jake, välkommen hit. Starkt att erkänna att du har problem och söka proffshjälp. Jag tror du kommer att märka att skriva och läsa här kommer att stärka dig ytterligare och hjälpa dig att bestiga berg som det du möter på fredag.
/Akvariet

Det kommer vända. Alkoholen skapar mer ångest än den botar. Så bra att du insrtt dina problem och jobbar med dessa. Du är inte ensam.