Här sitter jag ännu en gång. Bakfull och laddad med ångest. Det finns inget stopp i mig när jag dricker. Har även gjort en gastric by pass så blir full på ingenting. Jag är ännu hemma från jobbet för att jag är bakfull. "sjukanmäld". Jag har gjort folk så illa och alla säger att jag blir så förändrad när jag dricker. Har gått på antabus ett tag och va nykter i två månader. Har aldrig varit så glad i hela mitt liv. Jag behöver hjälp till ett nyktert liv annars orkar jag inte mer :(

Rudy

Jag sitter oxå bakis och har för tusende gången druckit för mycket, fått minnesluckor, spytt ner mig, skämt ut mig som fan och sitter med dödsångest utav helvete. Jag har lovat mig själv så många gånger att aldrig mer dricka men sen blir det samma sak efter ett par månader igen.

Rudy

Ja, verkligen. Usch mina fem värsta fyllor vill jag aldrig ens tänka på. Det går inte ens att skratta åt i efterhand. Varför är man så dum att man dricker igen ändå?!

Rabat

Drack du igår? Jag finns här om du vill berätta. Jag fick ett utbrott på min kompis så hon "orkar" inte med mig längre. Är aldrig bjuden på fester längre för folk vet hur jag blir.

Rudy

Nej jag drack i fredags. Men jag mår fan värre idag än jag mådde igår.
Usch jag känner igen det där, folk skämtar om att jag alltid blir full och att så länge man inte blir lika full som mig så är det ju lugnt osv. Har du pratat med din kompis?
Jag vet själv att jag inte ska dricka men vill på något sätt bevisa för mig och andra att jag visst kan det. Sen blir det bara skit av alltihop.

Rabat

Hon svarar inte. Det är min allra bästa vän. Nú idag börjar jag med antabus. Har du provat d någon gång? Att fólk säger så är det ingen vidare. Man försöker och bara tro att næsta gång blir d bättre.

ronny

Jag kan bara berätta att jag har varit i exakt samma position som dig. Jag har sjukanmält mig, ljugit och bedragit för jag legat så bakfull eller med avtändning. Jag gjorde det i närmare 15 år innan jag lyckades hamna på rätt köl. Antabus är ett bra steg i rätt riktning. Men försök även blanda det med att bryta vardagliga vanor. Något jag verkligen verkligen verkligen kan rekommendera är hästridning (hippoterapi). Att få komma bort och ut genom ett intresse när man får träffa andra människor är toppen. Har du någon gård eller hästklubb i närheten av dig? Det är verkligen något jag kan rekommendera och vi kommer på www.beroendesidan.nu skriva en artikel så fort sidan börjar bli klar.
Skriv gärna ett PM om du behöver snacka.

Rabat

Dag nr 3. Jag har sån ångest. Tänker på alla jag ska dag genom aren. Om jag bara kunde leva om. Jag äger en häst men orkar inte vara í stallet.

MarianneM

Du är ju bevisligen stark, eftersom du erkänner att du har ett problem! Hur svårt är inte det? Det går ju inte att spola tbx livet, för att radera alla pinsamma, sorgliga ångestfyllor. Tyvärr! Men man kan ju försöka förhindra de som ligger framför en. Och de är förmodligen ännu värre. Var snäll mot dig själv, det enda som funkar tror jag. Styrka och jävlar anamma önskar jag dig!

maria1974m

Jag har också gjort gastric. Sluta dricka den 19 januari

Rabat

Återfall i förrgår. Blandade med zopiklon. Va helt väck så min pojkvän fick ta hand om mig. Hur orkar man leva med alkoholism... jag är världens sämsta människa. Så mycket ångest. Jag är 23. Orkar inte leva med detta hela livet.

Som 23 åring tycker jag inte att du ska fastna för mycket i tankar på om eller hur det här kommer vara ett problem för dig hela livet, det går inte att svara på. Försök istället hitta tillbaks till det som gjorde att du lät bli alkohol under en vecka och bygg vidare på det. Att man får problem med alkohol har inget att göra med vilken kvalitet på människan man är, även om det kan kännas så då man har tagit ett felsteg. Som Marianne skrev tidigare så visar du snarare tecken på att vara en stark person som tar tag i de problem som du drabbats av.

/magnus
alkoholhjälpen