Efter 15 år av onykterhet, vaknade jag upp en dag och sa: "detta duger inte för mig längre". Det var faktiskt exakt så det gick till, hur konstigt det än låter.
Nu har jag varit nykter i nästan en månad, om 3 dagar sluts cirkeln. Så hur känns det? Tomt. Känner jag ett sug? Nej.
Saknar jag alkoholen? Nej. Är jag nöjd över mitt beslut? Jag bryr mig faktiskt inte så mycket. Jag vet bara att jag inte vill dricka mer och är nöjd så länge jag slipper socialdricka.
Däremot, fanns det ingenting som kunde förbereda mig för hur OHYGGLIGT trött jag skulle bli av att sluta dricka, jag har befunnit mig i mitt livs längsta och mest intensiva baksmälla sedan jag slutade dricka. Det är helt sjukt. Jag orkar ingenting och märker att jag medvetet undviker att göra saker, bara för att jag är så trött.
Mitt sockersug är också svårkontrollerat, jag som aldrig annars äter sötsaker frossar nu i allt från glass, till havrebollar och har sirap på min havregrynsgröt.
Håller jag på att förlora förståndet? Är detta ens normalt?
Med detta sagt, får ni gärna komma med råd. Jag är skraj över denna plötsliga personlighetsförändring. Går detta över?