Zorro2

Hej Alla!
Ni som varit här länge kanske har stött på mig tidigare!
Just nu känner jag att jag inte orkar längre! 7.5.or tills nu 2 flak i veckan. Sista tiden 3 flak.
Mer eller mindre packad dygner runt.
Orkar inte mer!

Jag har försökt bli nykter i så många år! Inget funkar!

Ringt alkoholhjälpen! Förnuftig man som ger mig rekomendationer till behandlingshem. Funkar inte!

Förvirrat inlägg som jag ber om ursäkt för, men vill inte vara med om detta mer!

HJÄLP!

Jag skulle tro att du i alla fall behöver hjälp utifrån när du dricker 10+ 7,5:or om dagen.
Vad var det som inte funkade med behandlingshem? Kom du aldrig dit eller var det där det inte funkade?
Testa igen! Kanske behöver du hjälp med medicinering också.
Tyvärr kan jag för lite om man går till väga. Men det låter väldigt jobbigt för dig och du kan gärna fortsätta skriva så finns det många som lyssnar. Gör ett nytt försök.

solveip

Jag förstår hur du känner. Har själv varit där. Behandlingshem,nej! AA nej. Bara sitta i grupper och må dåligt. Jag gick till öppenvården i min kommun och fick då välja att gå i enskilda samtal. Det var mycket bättre för min del. Har haft ett par återfall på 5 år. Ett alldeles nyss. Men har känt hur skönt det är att vara nykter i alla sammanhang. Hoppas du hittar någon utväg ur eländet.

Zorro2

Inget leder någon vart! Varit här i flera år, men lång tråd som "Zorro". Går inte en enda dag utan att jag dricker. Har under de senaste åren haft ett maxuppehåll på 8 veckor eller där i närheten. Att tänka att inte dricka imorgon ger mig nästan panikångest. Sen vaknar jag på morgonen och startar med en 7.5-a! Vaknar oftast med svår ångest! Blir aldrig stupfull utan klarar än så länge upprätthålla någon form av social fasad. Men hur länge? En ledig dag hinner jag få i mig de tre första innan 07. Schysst frukost! :-)
Som jag skrivit tidigare, bra jobb, fungerande socialt liv, villa-sambo-volvo-hund! :-)
Jag har ångest av att inte kunna sluta!
Jag har ångest varje morgon!
Mest fokus på att sluta jobba så jag kan öppna första burken!

Vill inte dricka en droppe mer i mitt liv, men hur f... ska det gå till när jag inte klarar en enda dag!

Kulligullan

Kom igen! Vi kämpar tillsammans! Vet att det är överjävligt, tomt och tråkigt utan A, just nu. Men hur levde jag innan jag började dricka, hade ju kul utan A minns jag? Det är dit jag ska igen❤️ Häng med! Stor kram på dig?

Du känner att du nått en punkt när du verkligen vill vända skutan helt- ny väg, nytt håll och liksom bli av med greppet alkoholen har om dig. Du vet bara inte hur. Det är därför du är här! Ibland tar det tid innan man hittar det sätt som fungerar för en själv. Du får lite tips här på vad som kan vara hjälpsamt av användare, vad tänker du om dem?

Fortsätt gärna skriv och läs här!

Varma hälsningar,
Rosette

Alkoholhjälpen & Anhörigstödet