Ett skrik och rop på hjälp. Jag orkar inte mer. Min kropp och hjärna sviker mig, har konstant ångest. Var fest i helgen. Minns knappt något.. Hur ska jag göra för att inte dricka mer, eller för mycket?
Känns som att jag kommer dricka ihjäl mig eller ta livet av mig dagen efter.. :'( orkar inte leva med mig själv..

Christina111

Vill inte detta mera. Jag har 2 fina barn som jag vill allt fint i världen. Jag sabbar allt genom att inte ha ett stopp när det kommer till alkohol. Vill inte men kan inte hejda mig!!! Hjälp, ångesten äter upp mig!

Christina111

Vill inte detta mera. Jag har 2 fina barn som jag vill allt fint i världen. Jag sabbar allt genom att inte ha ett stopp när det kommer till alkohol. Vill inte men kan inte hejda mig!!! Hjälp, ångesten äter upp mig!

Christina111

Bra fråga, jag bara gråter och orkar inget! Min relation kommer få i bitar och jag vill så gärna bli av med detta drickandet. Samtidigt är man rädd att ta hjälp då det kommer ut och risken att bli av med barnen! Tänk om det skulle ske. Jag sköter dem så bra men senast i lördags så
Sa min dotter 8 år ” mamma
Du dricker för mycket” så bad hon mig gå
Och jag fick inte säga godnatt. Hjärtat går
Sönder!!!

Insikten. Sen är det jobbet kvar. Egna idéer? Hur kan ni ta tag i det?

Låter som ni har fått nog. Ångest och självömkan går över och då är det extra viktigt att ha motivationen klar. Skulle inte i första hand oroa mig för att bli av med barnen. Bättre att ta tag i det och ge dem nyktra föräldrar. Det är inte så att samhället föredrar att ta föräldrar från barnen. Ta tag i det nu i stället! Det finns hjälp om ni behöver i form av stöd här eller på medicinsk väg.
Välkomna (igen)!