Scbdale

Hej, vill hålla mig nykter men det gå sådär. Har druckit i en månads tid så kroppen har fått ett fysiskt behov av alkolholen. Idag har jag druckit sex folköl. Suget är enormt och jag får säga nej till mina barn. Igår tog jag kontakt med min kontaktperson på beroendecentrum. Jag måste vara nykter när jag kommer in på måndag. Vet inte hur jag ska klara det. Det fysiska suget är enormt. Kroppen är som i upplösningstillstånd.

Sofia

Vilken kamp du beskriver. Du har viljan att bli nykter, men det fysiska suget är stort. Vad klokt av dig att i den situationen söka stöd, på flera olika sätt. Dels genom att du tog kontakt med din kontaktoperson inom beroendevården och dels genom att du skriver och läser här på forumet. Du har tagit viktiga steg i rätt riktning. Hoppas att ditt besök idag har gått bra och att du kunnat stå emot suget. Oavsett hur det har gått för dig är du varmt välkommen hit. Om du tror att det kan vara till hjälp för dig så kan jag passa på att tipsa om vårt program över nätet för att förändra sina alkoholvanor, som du hittar i den blå rutan på startsidan, kanske det kan vara något att prova?
Skriv gärna mer om hur det går för dig och om alkoholens plats i ditt liv, ibland får man skriva flera gånger innan en ny tråd tar fart.
Varma hälsningar,
Sofia, Alkoholhjälpen & Anhörigstödet