Odde

Så var ännu en AW avklarad. Och som vanligt kunde man inte hejda sig. Spärren finns inte där. Inte första gången så att säga. Senast var jag på fesr med min fru. O blev så full. Och hade ett prat och då kom det fram att hon haft tankar på att lämna mig för mitt drickande. Dricker inte mig full ofta men när man väl gör det så går det ofta överstyr. Alltid trott att man har alkoholproblem när man mpste dricka varje dag för att må bra. Men detta måste ju räknas som ett problem. Har läst runt lite på forumen under helgen. Och tänkte att jag ville få ur mig mina tankar.

Du har bestämt dig för att förändra dina alkoholvanor om jag förstår dig rätt, nu har du tagit steget att skriva och berätta här hur det är för dig. Bra gjort! Det krävs både mod och kraft för att göra det.

Tidigare har du tänkt att alkoholen inte är ett problem om man inte dricker varje dag, samtidigt märker du att det tar energi från dig de gånger du dricker.

Det låter som att du upplever att alkoholen kan ta lite överhanden och att du själv inte kan stoppa efter du kommer över en viss gräns. Det är nog många här som kan känna igen sig i detta. Bra att du är här och berättar, det är ett steg mot att förändra.

Fortsätt gärna skriva och läsa, ibland tar det lite tid innan man får svar och det kan vara hjälpsamt att skriva flera gånger så ens inlägg hamnat högt upp.

Igen, varmt välkommen!

Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet