I’m back. I helgen var jag på föreningsfest i två dagar. Första dagen gick bra. Lite mycket alkohol men ändå. I lördags hände en grej som gjorde att jag blev väldigt ledsen och drog 4 sexor Irish coffee på en dryg timme... Igår fick jag veta att jag varit extremt närgången och jobbig. Jag får av arrangörerna inte veta vad jag gjort eller mot vem eftersom det då kan bli utpekande. Idag gråter jag, tänker, analyserar. Ångesten river i kroppen trots tabletter. Varför?!?!?!

Däremot är det lite konstigt tycker jag att någon kan peka ut dig utan att du skulle ha rätt att få veta vem som anklagar dig för någonting och vad?
Förstår att du rannsakar dig själv men det blir ju än svårare när du inte minns vad eller mot vem.
Att kämpa för att vara nykter kan ge en hel del självkänsla åter. Kanske är det här din väckarklocka som du behöver?
Kämpa på

Jag har i alla fall bestämt mig för måttlighet och att hitta strategier för att lyckas med det ex. att inte dricka ensam eller att alltid ha en insatt stödkompis om det är fest... Jag har gått med här, köpt ett par böcker i ämnet och hittade en studie som jag gick med i vid Linköpings universitet.