Jim99

Är en kille på 20år. Vet inte riktigt hur jag ska börja men. Jag känner mig ensam/osäker jag dricker varje helg (lördag) kan hända att de blir mitt i veckan en extra dag. Jag gör detta för att jag gillar mig själv mer när jag är berusad jag vågar vara mig själv.

Jag tar inte kontakt med folk om inte jag vet att det ska vara alkohol inblandat. Om jag vet att jag måste vara nykter på grund av jobb. Då skriver jag inte med någon ser inte någon ligger bara hemma i sängen och väntar på nästa fylla.

Min vänner har slutat fråga mig om jag ska med någonstans för dem vet att jag inte kommer utan alkohol.

Var kanske lite dåligt skrivet men hoppas någon förstår eller hittar sig själv i texten.
Kom gärna med tips eller något på hur jag ska hitta mig själv nykter.

Vi som hänger här på forumet har liknande erfarenheter som du. En del vill sluta dricka, andra har slutat, ibland tar någon ett återfall osv.

Under rubriken ”Förändra sitt drickande” är det lite mer aktivitet, så flytta din tråd dit om du verkligen vill göra en förändring. Sluta helt eller dra ner på drickandet. Vägen till beslut tar tid, ibland flera år.

Själv är jag nykter dag 41, men jag är mer än dubbelt så gammal som du. I din ålder hade jag inga tankar på att sluta dricka - tvärtom.

Jag har däremot en 22-årig dotter som aldrig har druckit alkohol - och hon är min idol ❤️

Det blir lättare och enklare att avstå från alkohol även i unga år har jag förstått. Man får välja sitt umgänge med omsorg bara.

Läs andras trådar och kommentera gärna. Det finns mycket samlad klokskap här!