Hej jag är 43 år och har två barn som jag har varannan vecka dricker aldrig när jag har barnen men min lediga helg dricker jag alltid fredag eller lördag dricker alltid så jag inte minns nåt av slutet på kvällen hur jag kom hem och sånt. Vill kunna dricka normalt men det går inte. Har bara festvänner och jag klarar inte sitta hemma den helgen jag inte har barnen. Blir så trött i kroppen flera dagar efter jag druckit känner mig orkeslös olycklig och ensam vad tusan ska jag göra saknar mina barn så enormt när dom inte e är hos mig.Tränar på gym men allt blir lidande orkar inte och har inte Lust med nåt kram på er

Mr Ex

Hej på dig!!
Jag har min dotter varannan helg och då dricker jag aldrig.
MEN däremot har jag gett mig själv tillåtelse att dricka på onsdagen den helgen då jag har min dotter.

På helgen då jag INTE har min dotter sitter jag hemma och dricker mellan åtta och tio folköl på en kväll.
Detta gör jag både på fredag och lördagen.

När söndagen kommer så känner jag mig ensam och ledsen.... då kommer tankarna på att jag kan dricka öl idag med (söndagen)
Jag har inget jobb att passa, då jag är sjukpensionär.
Så jag tänker som så att jag kan ju dricka på söndagen med, så slipper jag känna mig nere och så vidare.

Grejen är att det är ju ingen lösning på varför jag känner mig nere.
Jag tror att det är lite som du har det.
Att man tycker synd om sig själv och hittar olika lösningar på att komma bort från den jobbiga känslan.
Det lättaste är att ta till alkoholen.

Jag förstår dig mycket väl och jag vet inte hur du tänker.
Men jag har gett mig själv en eloge, för att jag har sökt mig hit till detta forum.
Bara det att jag har tagit steget mot att bli nykter tycker jag är ett stort steg.
Att sedan verkligen ta tag i mitt drickande....ja...det kommer det med.
Men att känna en massa "borde-känslor" är egentligen bara onödigt och de får en att må sämre än vad man behöver må.

Antar lite att du med kanske har känt "Jag borde....."
Jag har gjort det flera gånger när det både gäller mitt drickande och annat.
Men jag har lärt mig att skala bort detta med vad jag borde göra, för det gjorde mig bara mer ledsen än glad.

Jag förstår hur du ha det....