Hej. Jag är ny här! Jag är 26 år, har jobb, tränar och ett ganska stort socialt nätverk.
Jag har haft det tufft under många år pga dåliga relationer osv..
Senaste månaderna har det eskalerat totalt! Jag har hamnat i fel umgänge och tagit mer och mer droger! Jag dricker mängder med alkohol som gör att jag minst aldrig något dagen efter. Så ser mina helger ut, VARJE helg. Jag har desutom ingen gräns av vad jag tar, jag tar vad som helst. Åker bil med människor som är både alkohol och drog påverkade! Det finns inga gränser! Jag utsätter mig själv för riktig fara. Jag blir ibland rädd för mig själv!
Jag äter dessutom anti depressiva tabletter sen strax över ett halvår tillbaka.
Trodde att det skulle få mig att må bra! Ja visst, jag slipper dom dippar jag kunde få rätt ofta. Men det helar ju knappast mig ända in ifrån och ut.

Så jag kände att det här måste få ett stopp. Jag vågar heller inte prata om det här för vem som helst! Iallafall inte den riktiga sanningen. Så jag gick till vårdcentralen och sa som det var! Och jag blir skickad till beroendeakuten. Jag klev in där idag, och vilken vidrig upplevelse.
Så nu, vill dom att jag ska börja äta antabus. Vad säger ni om det? Jag vill ju inte sluta dricka helt men samtidigt så har jag bestämt att jag behöver en paus från allt festande. För min del går alkoholen och drogerna hand i hand. Är jag nykter behöver jag inget. Dricker jag kommer suget direkt!
Vad ska jag göra?
Kände att jag behövde skriva av mig..

Drycker

Hej!
Det enda sättet är att prova, tror jag. Ät antabus ett tag,& se hur det går. Om du tar mer droger när du är alk påverkad är det ännu bättre med antabus, kanske. (Har varit på b.a. förstår vad du menar).
☆ kämpa på ☆

MåBättre

Fan va bra att du tar tag i ditt liv, slå dig för bröstet för det! Vi lever ju bara ett liv och det är dumt att lägga det på saker som du inte minns, ångrar och kostar mer än det smakar i det långa loppet. Jag lovar dig att du kommer att tacka dig själv om du gör detta nu och inte om tio år.. Men, gör det för DIN skull, ingen annans.

Angående antabus så är det bara ett stöd och det hjälper dig med ditt beslut om en paus. Bra att ha när impulserna kommer. Sedan måste man ju kunna stå på egna ben efter antabusen också..

Lycka till!!

På vilket sätt var det vidrigt? Jag har bara möts av bra personer inom missbruksvård. Du vill inte dricka för då blir det problem. Sedan vill du ändå inte sluta. Det låter som mitt resonemang jag hade. Slutade med två lob på 10 månader. Så mitt råd är att ta antabus. Alkohol ger ångest och när du dricker sätter du din medicin ur spel dubbelt upp.