_stark

Det tar emot att skriva detta. Jag har läst mycket, om just detta, den senaste tiden, och börjar inse att jag har ett alkohol missbruk. Jag kan inte vara utan ölen, eller kan, kan jag väl, men inte utan att jag blir på dåligt humör, irriterad och arg över minsta lilla, och det går ut över min familj, barnen. Jag dricker inte på dagarna, men när klockan blivit 18, då börjas det. Ibland tidigare. Har vägrat insett att jag har ett problem, och alltid intalat mig och min sambo, att det är ju så gott med en öl på kvällen. Och det är det, men det stannar ju inte där, det blir minst 3-5 långburkar. Min sambo dricker sällan. Min sambo påpekar varje dag mitt drickande, och det får mig att må dåligt, men nu har min 9 åriga dotter börjar påpeka det, och det får mig att känna mig så jävla rutten. Jag försökte nu vid nyår att ha en vit månad, och intalade mig själv att det inte skulle vara något problem. Det gick 3 dagar. Mår så otroligt dåligt över vad jag utsätter min familj för, samtidigt som jag inte kan avstå ölen på kvällarna. Det var skönt att skriva ur sig.

Här är vi många som känner igen oss i dina mönster. Fortsätt gärna läsa och skriva här. Om du vill, får du gärna flytta din tråd till Förändra sitt drickande där det är mest aktivitet för de som vill sluta eller dricka mindre.