Ny här från i kväll. Hej alla :-)
Jaha, så sitter jag här med vinglaset, mitt i veckan, igen. Dricker massor, och jag har inte koll på varför. Kan tömma en halv bag på en kväll. Sköter jobbet, är omtyckt och positiv, men tror nog kollegorna anar, det måste ju kännas på lukten?! Det eskalerade då jag pluggade på högskolan. Ensamstående mamma, sjuttioelva bollar i luften.... Sedan ett halvår träffat den rätta (är vi båda övertygade om), och vi är båda glada i a, vet om det, och nu fast beslutade om att detta måste ändras. Har tidigare tränat mycket, så detta kanske kan bli något att gå tillbaka till :)
Känns helt rätt med detta forum, alla i samma sits, vet vad man pratar om.
Vill hitta tillbaka till medvetenheten, då jag drack för att det faktiskt var fest, nu är det en ego-fest varje kväll, och då menar jag VARJE kväll!
Bra att forumet finns.

Leverjag

Hej o välkommen!

Det är inte en dag för sent att ta itu med alkoholkonsumtionen nör den gått över styr. Bra att ni båda verkar vara på samma linje. Det ä verkligen vört att göra sig av med giftet som bara förminskar och förfular det liv vi har.
Lycka till!

anonym11208

Jag gillar också vin i veckorna, och på helgerna. Sen jag startade min tråd i oktober tror jag har jag dragit ner kraftigt, absolut inte slutat, nej nej, det är mycket kvar, men jag kämpar och jag mår mycket bättre, framförallt psykiskt. Skriv av dig i din tråd, det hjälper!