Sover alldeles för tungt, kan inte vakna och är helt demolerad i timmar på mornarna. Efter några dagar/en vecka så är jag så luddig i skallen att jag både känner mig och beter mig onyktert. Detta är när jag INTE dricker! Har ett barn som behöver att jag är skärpt. Utan alkohol i.a.f någon/några ggr/vecka så är jag inte det. Känner mig inte beroende...kan låta bli om jag vill. Men vill helst inte. Av ovan nämnda anledningar och att jag dricker oftast "inte så mycket" när jag gör det...och bara folköl mest...och mår så bra av det tycker jag! Ohållbart ändå inser jag.

Tala mig tillrätta! Börjar min vandring mot insikt här och nu! :)

Blåögd

du ska försöka orka att ta hjälp av en beroende mottagning. Lite läskigt att du känner dig så luddig.

Lycka och styrka till dig!

Leverjag

Tycker du ska gå till VC eller beroendemottagning och förklara situationen. Kolla värden och så så att det inte är annat som gör dig så trött. Om du inte är nykter en längre tid kommer tröttheten utan alkohol. Farligt beroende som rubbar kroppens balanser. Du kan lida brist på b12 tex vilket är vanligt när man druckit alkohol ett tag och/eller järn.

Ta hjälp och kolla värden, tycker jag!

Hedda

Välkommen till forumet! Du upplever både för-och nackdelar med ditt drickande, samtidigt har du börjat fundera på om du vill göra något annorlunda. Vad är det som du känner att du skulle vilja var på ett annat sätt? Du har tagit ett bra första steg som har börjat reflektera och tagit kontakt här. Vad har fått dig att komma så här långt? Allas vägar ser olika ut, hoppas du kan hitta inspiration och stöd här på forumet för att hjälpa dig vidare mot ditt nästa steg.
Varma hälsningar/ Hedda, alkoholhjälpen

Dimmig

Har druckit nästan alla dagar 2015, 2-6 öl på vardagar och 10-12 på helgdagar. Nykter vissa dagar. Nu "slutade" jag dricka och varit nykter sen i lördags (söndag). Jag upplever precis som du. Jag känner mig bakis varje morgon (värre än när jag druckit), trött som tusan på morgonen samt i skov under hela dagen. Jag känner att även synen blir markant dimmig när jag får trötthetsskov. Får använda glasögon i situationer jag brukar klara mig utan. Ska försöka vara nykter lite till och se om det blir bättre. Lycka till du med!