Vill sluta men kan inte....

Har varit medlem här ett tag och läst många trådar. Idag är en sån dag som så många andra det senaste 1,5 åren. Bakis. Ångest yrsel och det kryper i kroppen. Hemma från jobbet...skyller på VAB som så många gånger tidigare. Ekonomin är usel och alkoholen och de tillhörande ciggen är en stor bov samt att jag ofta är hemma från jobbet. Minst 1-2 dagar i veckan. Jag dricker...kan inte sluta när jag väl börjat. Dagen efter tar jag om det finns återställare. Idag fanns det 2 öl kvar...sen fick jag ångest av att det var slut och ångesten blev värre. Hittade en stesolid o den hjälpte typ en timme. Är så less på detta. Jag har barn. Igår på väg hem från jobbet bestämde jag att jag skulle åka extra tidigt till jobbet och jag skulle inte köpa nån öl o inga cig. Blev både delarna. Ingen hemma när jag kom hem...i rask takt rökte jag upp ett helt paket under fläkten o efter 3 timmar var 6 packet slut och jag gick till macken köpte ett till o mer cig.
har knappt minne av vad jag pratade med min dotter om...skäms. klarar som mest att vara afri i 4 dagar sen övertalar hjärnan mig att dricka. Blir alltid för mycket och eftersom jag inte klarar ångesten o baksmällan så fortsätter jag dricka minst lika många dagar.
värst är det när jag är hos min särbo...han är också beroende och vi söp bort hela sommaren och det är inte ovanligt att vi kör på i 11-12dagar på raken.
Jag vill sluta men hur?.
Jag bestämmer mig varje dag men det slutar ändå med att jag halkar dit ideligen.
Ser för jävlig ut. Sliten, trött stora mörka ringar under ögonen och kroppen värker o jag går upp i vikt trots att jag inte äter under mina alkoholrace. Grymt trött och håglös. Orkar inte sköta hemmet längre.
Ge mig lite tips och pepp. Nu vill jag klara detta samtidigt som min hjärna avbryter mig genom att försöka övertala mig att gå och köpa öl....Fan. hur kunde det bli så här?

Jojje

Jag känner helt igen mig. Nu ligger jag själv här med abstinens. Kan inte sova. Jag har vin kvar men tänkte ta det ikväll så jag förhoppningsvis får sova. Kallsvettas till tusen. Vad säger man till karln?!

kashmir

Drick inte vinet...jag ångrar mig så hemskt. Hade en dålig dag och i helhet en ruggig vecka men jag har inte haft ångest och inte varit bakis. Min kropp har kämpat bort alkoholen o det har jag känt. Skakningar svettningar och klåda. Allt avtog mer och mer och så drar jag i mig vin. Så otroligt onödigt för suget var inte så stort egentligen.
Kan du prata med din man?. Styrkekramar.

kashmir

Bara att börja om då...vem är jag att ge råd?. Blev öl igår.. hela kvällen och när de tog slut går jag 1.30 o köper nya. Bakis yr ångest idag. Känner mig väldigt konstig i kroppen. Blev ledsen igår för vissa hemligheter kom fram o jag vet inte riktigt hur jag ska hantera dem. Mår skit. Har tagit 3 återställare imorse o ska snart åka 25 mil hem. Idioti. Jag som kommit så långt...Nu blir det väl att på nytt gå genom abstinens. Fan.

Jojje

Alla gör misstag! ?
Man tänker inte sig för när man dricker skiten. Tänker inte på att det finns en morgondag. Sen vaknar man upp. Ångest och jävlig.
Nu när jag tänker efter så är det inte värt det att känna ångest flera dagar efter n
Men det är ju beroendehjärnan.
Vi får kämpa på och stötta varandra. ??

kashmir

Ja nu är jag hemma. Livrädd för poliskontroll hela vägen.
Mår väldigt konstigt. Känner mig totalt slut..sliten sönder. Spänd och stressad och har krypningar i hela kroppen och jag är så arg på mig själv.. Jag skulle ju skriva 14 dagar som a-fri idag.
Du har rätt när man väl sitter där med sitt glas tror man att man inte kommer att må dåligt dagen efter. Trots att man gör det varje gång....Fick veta saker igår som trasar sönder mig och det var också det som gav mig anledningen till att dricka igår. Nu har jag mycket att fundera på och så står jag ånyo på ruta ett.
Hoppas att du mår bra idag.
Kram ???

Macadi

lider såååå med dig, men du, vi har ALLA varit där och innerst inne så VET du vad det är som trasar sönder dig mest...det är alkoholen!
Inga vidriga hemligheter i världen har någonsin blivit bättre med hjälp av alkohol. Är det något du behöver bearbeta? Lägg i så fall skiten åt sidan och jobba med din nykterhet först! Det andra finns kvar, men ÄLTA inte nu, det är det sämsta du kan göra!
KRAAAM

Kimsan

Jag förstår dig helt och hållet. Jag började dricka lite så gott som varje dag för ungefär 3 år sedan. Det smyger sig liksom på det där problemet. Jag dricker trots att jag har min 10-åring och det är åt helvete. Han mår dåligt av det. Jag har haft ångest hela dagen och ska nu verkligen försöka sluta. Kram till er alla och kämpa på