Fy sjutton! Efter en otroligt blöt kväll på krogen igår, (och varje helg bakåt i tiden i sisådär 15-16år) så måste jag verkligen lägga ner det här med alkohol. Vet inte om jag kan kalla mig alkoholist, men antagligen så kan jag de. Mitt drickande har nått en helt annan nivå den sista tiden, jag ljuger för mina nära om de, och de är väl ett väldigt stort tecken på att jag dricker för mycket! Jag får en sån sjuk ångest, jag ligger efter med hyran t.o.m, och vet inte om jag får bo kvar i min lägenhet efter månadsskiftet. Jag skäms för att börja att gå till beroendemottagningen, men jag vet inte, jag kanske måste krypa till korset.
Vill så gärna bli nykter... Vill inte leva i denna ångest längre, som aldrig verkar ta slut.
Jag vet inte om jag orkar..

Snälla ge mig råd för hur jag ska göra... För jag har aldrig gjort detta förut, inte på riktigt iallafall.

Eulalia

Jag tycker du ska söka hjälp. Det är inte så farligt som det verkar. Jag gick själv till min husläkare, och fick naltrexone utskriven och tro det eller ej, men det hjälpte, åtminstone som lite stöd.

Skriv här på forumet. Jag använder min tråd lite som en dagbok och jag tycker verkligen att det hjälper. Man får hjälp och stöd av de andra på forumet. Nu har jag inte min tråd här, utan i "Förändra mitt drickande". Men jag var in här och kikade lite.
Gå in du oxå och läs andras trådar, det hjälper och du kommer att se att det är många som klarar det tack vare detta forum.

Du klarar det! Ihop med oss! Kramar

anna123

Hej Elin!

Jag förstår dig precis och det gör säkert alla andra här på forumet. Vi sitter alla i samma båt. Jag är också ny här. Gick med igår efter en rejäl fylla i lördags. Och det var inte den första, så klart. Jag hoppas dock att det var den sista i mitt liv. Jag har också panik och så svår ångest över min situation att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är gärna med dig på din resa. Vi kan försöka stötta varandra.
Kram!

Elin80

De är så sjukt allting. Nu har det gått några dagar och det närmar sig helg, och vad är de jag tänker??? Jo, att de skulle vara kul att gå ut i helgen. Jag vet att jag får en sån sjuk ångest efter en kväll på krogen. Så här har de pågått i så många år. Min son har verkligen fått lida för mitt drickande när han var liten (han är 16 nu), och han lider säker fortfarande fast han säger att de är ok om jag går ut osv. De känns så himla hopplöst.

anna123

Jag förstår dig precis! Samma här. Min strategi är just nu att vara upptagen så mycket som möjligt, så jag inte har för mycket tid att tänka och fundera.Jag unnar mig också god mat. Egentligen borde jag gå ner några kilon men just nu är det högre prio att reducera/ta bort alkoholen.Tror kanske också att en liten viktminskning kan ske av bara farten när man inte häller i sig vin i tid och otid.

Vet inte hur ditt liv ser ut för övrigt, men kan du inte prova att göra något helt annat än att gå ut i helgen? Jag har tre barn på 15, 11 och 9 år och fördelen är att de två yngsta gärna fortfarande vill hitta på saker med oss föräldrar. Jag har bokat in saker vi ska hitta på i helgen så jag ska vara så upptagen som möjligt. Kanske din 16-åring inte uppskattar att umgås med dig på samma sätt (pga av sin ålder, alltså) men OM han vill göra något med dig, så gör det. Hyr en film och smaska lite gott. Spela spel ihop. Gå på bio. Laga mat tillsammans. Åk på utflykt.

Nu låter jag väldigt präktig, märker jag, men jag vill bara försöka peppa dig. Jag är inte alls så präktig som jag kanske låter. Jag känner samma rädsla inför helgens komma skall. Jag går in här på Forumet flera ggr per dag för att känna stöd och kommer göra även så i helgen. Skriv gärna om du får panik eller vill ha stöd. Det tänker jag göra...

Elin80

Som tur är fick jag jobba extra ikväll och på söndag, så denna helg kommer jag att fixa :)
Sen hoppas jag att de blir lättare längre fram.
Men de är väl som du säger att boka in så mycket som möjligt dagtid, sen unna sig god mat på kvällen.
De känns så skönt att äntligen vara påväg!

Tack för ditt/ert stöd

Elin80

Klarade inte alls av att hålla mig nykter.... I fredags drack jag 1liter vodka.. 1JÄVLA LITER!!!! Fy fan!
De är bara att kavla upp ärmarna och börja om och hoppas på att det går bättre den här gången

Kvaddad

Hur klarar du så mycket alkohol?
Blev du inte medvetslös?

Elin80

Hej

Näe, bara väldigt full. Idag är första dagen jag känner mig någotsånär pigg...
Jag kan dricka väldigt mycket och för var gång jag dricker blir de lite mer. Jag är väldigt rädd för mig själv att jag har sån tolerans.

Håhåjaja

Hej Elin80! Jag är ny här och jag vill bara säga att jag känner igen mig så väl i det du skriver. Jag har också druckit för mycket i väldigt många år. Jag har ägnat mig åt så kallad "binge drinking", alltså inte druckit varje dag eller ens varje vecka, men druckit hejdlöst när jag väl druckit. Även om jag inte dricker sprit, utan bara vin och öl, så skräms jag också över min tolerans. Jag kan hinka i mig hur mycket som helst. Ibland önskar jag att jag bara kunde kräkas upp alltihop och däcka, men det gör jag inte. Av någon anledning. Men på sista tiden har jag fått minnesluckor som heter duga och det skrämmer skiten ur mig! Jag tycker att du ska "krypa till korset" som du skriver. Sök hjälp. Gå till vårdcentralen eller kolla om det finns någon annan "instans" som du kan vända dig till. Kanske hitta någon att prata med? Heja dig!