Efter att ha sumpat en viktig intervju samt håller på att förlora den provanställning jag har pga att jag varit borta jättemycket redan efter bara några månader bla idag. Så började jag tänka på nya mål

Sluta dricka from idag. 20.00 ikväll är det ett dygn sedan sista ölen.
Skakar o ångesten är onådig.

Sluta röka. Har rökt ca 3 pkt om dagen sen i torsdags då drickandet satte fart. Har ont överallt och det hugger i hela bröstryggen när jag andas in. Magen gör ont precis som nån slagit o sparkat mig. Gallan värker.

Äta bättre. För att må bättre o för att gå ner i vikt o få tillbaka mitt riktiga utseende. Ser trött och sliten ut. Grumlig blick o svarta ringar. Svullen och hemsk.

Börja ta hand om mig själv och framförallt mina barn.

Problemet är hur jag ska klara privatlivet och min stressiga situation. Känns som allt är kaos. Jobbiga långa dagar pendling ensam mamma och det är bråk hela jävla tiden. Får inte livspusslet att gå ihop. Detta är nog en stor anledning till att jag slappnar av med alkohol. Men i längden hjälper den mig inte alls....dessutom är jag medberoende med min särbo...En sak som kanske ändå är den största boven. Den delen vet jag inte hur jag ska hantera.

Vet att jag borde söka hjälp men tiden finns inte i mitt livsschema så jag kan bara kämpa på själv o med er här...

Detta har jag lovat mig själv i ett år nu kanske längre. Jag hoppas att jag inte sviker mig själv igen....

Kram

Li-Lo

Vad fint att du är här och startat en egen tråd. Det låter som att du har haft det tufft en längre tid och att du gjort vad du kunnat för att få de pauser du behöver. Alkohol har tidigare varit en källa till avslappning och nu märker du att den får motsatt effekt. Vad uppmärksam du är! Ofta är det svårt att söka hjälp av olika skäl det är starkt gjort av dig att börja här. Det brukar kunna göra stor skillnad att jobba med sina alkoholvanor när man mår dåligt.

vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen

kashmir

Inne på dag 2. Sovit oroligt blivit väckt av den yngsta många gånger. Kaos kväll igår och kaosmorgon idag. Som 95% av dagarna ser ut för mig. Skakig o vinglig när jag klev upp 5 imorse. Börjar förstå att alkohol blivit en del av mitt liv pga detta eviga kaos. Jobbiga långa dagar från morgon till kväll. Aldrig möjlighet till egentid. Orkar inte göra nåt meningsfullt med barnen när helgen kommer. Trött håglös och trots att jag jobbar så finns det sällan nåt kvar till nåt extra. Gnäll gnäll...
Jag är så stressad o jag är så rädd att allt kommer kännas meningslöst utan a.
Jag som varit så måttlig....det är ofattbart.
Träffar många i mitt yrke som är men framförallt har varit etyliker och eller narkomaner. Ser vilka följder det gett i form av hjärnskador levercirros som efter misshandel inte kan gå eller sköta sina vardagliga liv. Vissa är tom yngre än mig.
Tragiskt. Kan vara jag om det fortsätter som det gjort Har ff svårt att kalla mig själv för alkoholist men kanske är jag det?.
Sedan igår morse har jag så ont...i buken i sidorna och runt ryggen. Det rister, svider värker som en blandning av träningsvärk och som nån skulle sparkat på mig. Igår kunde jag knappt röra mig lite bättre idag. Är på jobbet. Har en känsla av att många undrar varför jag åter varit borta. 1-2 dagar varje vecka i 2 månaders tid. Visserligen mycket VAB men många ggr VAB för att jag är så trött eller för att kaoset på kvällen eller morgonen dränerat all kraft. Nån enstaka gång pga baksmälla. Vet inte hur jag ska orka...år ut och år in.