Efter att ha sumpat en viktig intervju samt håller på att förlora den provanställning jag har pga att jag varit borta jättemycket redan efter bara några månader bla idag. Så började jag tänka på nya mål
Sluta dricka from idag. 20.00 ikväll är det ett dygn sedan sista ölen.
Skakar o ångesten är onådig.
Sluta röka. Har rökt ca 3 pkt om dagen sen i torsdags då drickandet satte fart. Har ont överallt och det hugger i hela bröstryggen när jag andas in. Magen gör ont precis som nån slagit o sparkat mig. Gallan värker.
Äta bättre. För att må bättre o för att gå ner i vikt o få tillbaka mitt riktiga utseende. Ser trött och sliten ut. Grumlig blick o svarta ringar. Svullen och hemsk.
Börja ta hand om mig själv och framförallt mina barn.
Problemet är hur jag ska klara privatlivet och min stressiga situation. Känns som allt är kaos. Jobbiga långa dagar pendling ensam mamma och det är bråk hela jävla tiden. Får inte livspusslet att gå ihop. Detta är nog en stor anledning till att jag slappnar av med alkohol. Men i längden hjälper den mig inte alls....dessutom är jag medberoende med min särbo...En sak som kanske ändå är den största boven. Den delen vet jag inte hur jag ska hantera.
Vet att jag borde söka hjälp men tiden finns inte i mitt livsschema så jag kan bara kämpa på själv o med er här...
Detta har jag lovat mig själv i ett år nu kanske längre. Jag hoppas att jag inte sviker mig själv igen....
Kram