Palani

Ohh kära vänner. När man vet att man är alkoholist och erkänt det för sig själv så kan man inte sluta för det. Hjärnan har en annan plan. Om du slutar så mår du dåligt säger den. Nä, iväg och köp mer sprit så vi kan ha kul en kväll till.
Och en till. Och en till. Vad spriten vill är att döda dig. Det är dess hela syfte.
Jag har levt odiagnostiserad av ADD, dystymi(kronisk depression) och GAD hela livet, fram till 50 års ålder.
Supit och knarkat för att kunna "leva" under många av dessa år. Fått diagnos på papper nu. Men alkoholen ger sig
inte utan en strid och har fortfarande mig i ett järngrepp. Önskar finna den styrka som krävs att slita mig loss.

Li-Lo

Välkommen till oss här på Alkoholhjälpen!

Palani, jag hoppas att forumet kommer bli ett stöd för dig nu när du bestämt dig för att lämna alkoholen därhän. precis som du skriver är det möjligen lättare sagt än gjort samtidigt betyder orden något. Utifrån det du skriver är det tydligt att du är en person med erfarenhet och du har på olika sätt försökt må bra.

Du är nu mer på det klara än någonsin vad just du har för förutsättningar och kanske kan den kunskapen hjälpa dig att hitta det som kommer fungera! Det är uppenbart att du inte ger dig.

Varmt välkommen och hopp om att du också finner andra trådar som kan vara ett stöd och att du får svar här. Det kan ta lite tid ibland.

Li-Lo
Alkoholhjälpen