Hej,
Jag är ny på detta forum och jag har lidit igenom natten utan sömn och en hemsk dödsångest, oro, depression. ...tungt att andas, svettningar och hela registret. Försökt dämpa dom värsta topparna med jäger o små klunkar med öl ...jag vet att det förlänger lidandet men i stunden när man mår så hemskt så har det varit en räddning.
Problemet är att det är inte första gången.. så är det jämt efter jag druckit ... idag räcker inte en dag..det blir oftast 3-4 dagar beroende på hur dåligt jag mår.... sen lovar jag mig själv att sluta.. höll mig över 1 månad utan sug...även om jag hade mycket sprit och öl framför näsan på mig...
Jag fattar inte riktigt varför jag dricker när jag vet hur svår ångest jag får och dessutom vaknar upp i panik på nätterna då jag lyckats falla i sömn..... kan skriva en sån lång berättelse om mina upplevelser. ..men jag tänkte börja så här.
Känns som jag har lättare att kunna hjälpa andra än mig själv.

Jojje

För mig funkade det att trappa ner långsamt. Farligt att bara sluta helt tvärt så där.
Jag slutade med mitt vin och drack några 3,5 or öl. Så man får lite lugn i kroppen och kan sova. Sen till slut så slutar man med ölen också. Jag fick nästan ingen ångest som när jag slutat tvärt några gånger.
Hoppas du mår bättre. ?

Kontakta sjukvården för att få hjälp att avgifta dig. Är mitt råd. Lycka till hoppas det går bra.