Hej fina människor!
Skönt att kunna få ur sig detta efter att en extremt lång tid gått då jag helt ignorerat det faktum att jag inte har kontroll längre.
Jag har alltid sagt: det är rålugnt, jag är ju aldrig dräggfull, jag har sällan minnesluckor och jag super inte så jag spyr.
Men jag har i 5 år jobbat i en bransch med mycket mingel, fester och andra tillställningar där det är fullkomligt normalt att dricka på veckodagar.
Sedan blev jobbet stressigare, mer press från alla håll gick till att "ett glas vin själv efter jobbet är ju ingen Big deal"
Problemet är att det har fortsatt så till den punkt där jag druckit i princip varje dag i 6 månader, och istället för ett glas är det 3-5. De dagar jag inte druckit någonting tänker jag det som en någonting ovanligt och inte tvärom som det var från början.
Nu försöker jag hitta ursäkter till att dricka och börjar skämmas inför min sambo som även han dras med i det. Och många gånger döljer jag för honom att jag dricker.
Jag tänker läskigt mycket på alkohol i mitt vardagsliv och vill stoppa detta innan det går utför totalt.
Jag veeet att det handlar om självdisciplin och om att göra ett val. Men jag känner att jag behöver hjälp för att komma dit. Någon sommar något förslag?
Tack för att ni finns