just nu håller jag på att falla ner i ett hål och jag vet faktiskt inte hur djupt detta hål är. Jag gör vardagssysslor, jag jobbar, städar och massa mer. Men så fort alkohol är tillgängligt tar jag det och det finns ofta en hel del där jag befinner mig. Har svårt att sluta dricka alkohol när jag väl har börjat… what to do.. just nu dricker jag så fort jag får chansen, vilket är ofta.. och även fast jag är medveten om att jag inte borde så för jag det i en överdriven mängd.

Hej @whoami och välkommen hit. Du har tagit det första steget genom att söka dig hit och skriva här. Det finns inget entydigt svar på hur man ska lösa ditt svar då vi alla är så olika och vissa metoder passar en del och inte andra. Det bästa rådet jag har är att staka ut din väg medan du promenerar på den. Ta ett kliv rätt framåt och justera eftersom så att du hittar rätt. Som jag sa har du ju redan börjat genom att skriva här. Du kanske kan göra programmet här på sidan under "Stöd" och se om det hjälper dig att hitta framåt och skriv här i din tråd om hur det går. Det kan också vara till hjälp för din egen skull att skriva för du sätter ord på dina tankar på det viset och lär dig saker om dig själv som du inte riktigt kände till. Det kan bli så att du behöver ta kontakt med en beroendemottagning där du kan få stöd och hjälp att sluta och då får det ju bli så. Om du bara är öppen för att hitta en väg som fungerar för dig och du är redo för förändring så tror jag att det kommer att gå bra.

Hur ser din situation ut just nu? Har du möjlighet att komma bord från där alkohol finns ett tag? Det kan vara bekymmersamt nog att sluta utan att ha det lättillgängligt. Berätta gärna lite mer om hur det ser ut för dig.