Jag har problem med alkohol. Jag kan stoppa dricka för några veckor men när jag ska börja dricka jag har ingen kontroll.

Hej JJJARCON och varmt välkommen hit!

Du har startat en tråd här på forumet och berättat lite om hur det är för dig med alkoholen, det är steg på vägen mot en förändring. Du skriver att det är svårt när du väl ska börja dricka igen, att du då tappar kontrollen samtidigt som du helt kan sluta dricka under några veckor.

Det är flera som beskriver detta och bra att du uppmärksammar hur det är för dig. Det finns olika sätt att jobba med att komma till ett kontrollerat drickande om det är det som är målet, ibland kanske det är att den vita perioden en har får vara lite längre innan en börjar för det ska fungera ibland att jobba vidare med strategier och kanske ha något stöd kring det när en börjar att dricka igen. Det var bara lite tankar, du känner ju själv och vet vad du redan provat eller vad du tror skulle fungera.

Här på forumet finns flera i liknande situation kanske kan det vara hjälpsamt att läsa runt eller skriva lite mer. Det finns också ett program om du inte sett det där du kan jobba med olika övningar och om du vill få stöd av en av oss rådgivare längs vägen.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet