Är ny här och behöver skriva av mig Vilken ångest klarade inte av att dricka normal denna gång heller.
Jag dricker inte så ofta och är inte ute ofta.
Jag tycker det är kul att vara berusad men jag klarar ofta inte av att stanna där.
Jag var ute i fredags och tog taxi hem kommer inte ihåg något av taxiresan och sen hade jag lagt mig i en trappuppgång så min man blivit jätteorolig och ringt polisen .
kommer något att hända nu?,min man hittade mig i trappan och dom hjälpte mig hem.
Usch jag har nu bestämt att avstå alkohol jag har inget sug av alkohol men klarar inte jämt av att dricka måttligt

Sundare

Oj så obehagligt för både dig och maken.
Att du börjat ifrågasätta och problematisera ang alkoholen är nog ett bra första steg. Minnesluckor är fruktansvärt obehagligt eller hur?
Jag är också förälskad i berusningen men det är en farlig kärlek för oss som saknar spärren, själv har jag nu tvingats inse att det inte går. Mitt sug är den där längtan efter själva berusningen.
Jag klev in som medlem här igår, ska vi följas åt? Jag tycker redan att det hjälper att både dela och ta del av allas berättelser här.
Så nu: En dag i taget, en vit dag i taget!

vic1234

Jo det känns fruktansvärt jobbigt med minnesluckor när jag inte kommer ihåg hur jag kom hem ens ?
Jag är så rädd att jag ska få någon prick på mig eller något nu.
Jag känner att jag klarar mig bättre utan alkohol,jag kan ta ett glas vin utan att fortsätta hälla i mig men jag tänker att det är bättre att bara inte dricka alls.
Hur ofta dricker du alkohol?

Sundare

...är bästa svaret. Och i mitt fall har det betytt dagligen med någon enstaka vit dag emellanåt, någon vecka - 10 dagar likaså men därefter återfall till vardagligt och ofta smusslande o i smyg.
Skammen när min make upptäckt mig går inte att beskriva med ord, när jag så blev så full att jag inte var kontaktbar för barn o make var detta sedan värre än allt jag tidigare varit med om. När jag i efterhand insåg vilket obehag jag utsatt mina barn för, ja då finns inte mycket stolthet kvar.
Så vi tar tag i detta nu, eller hur? Vill du dricka måttligt o tänker att du fixar det?
Jag gör inte det, nu har kag fått erkänna det för mig själv. Oavsett vad du väljer så ta hand om dig o de dina. Vi ska inte utsätta oss och våra kära för mer oro och ångest, livet blir så mycket obehag då.
Hoppas du får en bra måndag så starten på veckan känna ok!

vic1234

Jag dricker max en gång i månaden eller mer sällan än det.
Jag kommer säkert ta något glas vin någongång men jag kommer inte att göra det när det är fest ute för det verkar jag inte klara av tyvärr jag kan inte riktigt säga nej till allt festande.

vic1234

Men som sagt jag ska bli mycket bättre och jag hoppas du klarar av det,bara skriva när du vill om du behöver stöttning
Kramiz till dig

Haddock.

Sorry, skulle skapa ny "tråd" o klampade in på din!

Lev väl!