Hej

Jag har druckit inprincip varje helg sen ja va 12 år.. Är 30 nu. Suget kommer så himla fort på fredagen och ångesten blir bara värre varje gång.. Idag har ja pratat med min fru och sagt att jag vill sluta helt med alkohol vill inte se det mer och detta känns som en väldigt skön start på ett nytt liv. Jag vill ha tillbaka mitt liv, kontrollera mig själv och njuta av en helg med barnen o min fru o allt man kan göra utan alkoholen som alltid ställer till problem!
Jag vill göra en förändring nu. Gått för långt när jag planerar allt efter alkoholen! Blää !! Gud va skönt det känns när man skriver om det nu, att lätta på tankarna va skönt :-)

Li-Lo

Härligt att du hittat hit och att du finner ett lugn i att tala om hur du har det. Ibland kan det ta lite tid innan en tråd tar fart. Nu är du på gång och det låter som att du har stöd av din partner och av oss här förståss. Du har kanske både en tuff och spännande resa framför dig, skriv gärna om den här.

vänligen
Li-Lo
Alkoholhjälpen

Trasigkille

Hej lilo

Ja precis så börjar resan nu och ska bli skönt att kunna skriva samtidigt som försöker komma på rätt bana.

Idag är en ångestfylld dag , tar en timme i taget.

RaniLee

Härligt att du kan tala öppet med din fru och alkoholen och hur du känner. Att ha stöd hemma är värt så mycket. Bra att du hittat hit till detta forum. Läs trådarna, där kan du finna några som har liknande historia som du. Att skriva på forumet ofta kan vara ett sätt att sortera sina tankar och att gå tillbaka och läsa, då och då. Ibland när jag läser det jag skrivit i min tråd elelr i andras tråd, kan jag känna, oj har jag skrivit detta. Det är så lätt att glömma och förtränga, så att påminna sig om varför jag/du/alla vi, vill sluta är viktigt.

Lycka till med din resa till det nyktra riktiga livet!